Skærme
Fijala 3554
20" eller 22" Widescreen
Fra : Poul Erik Sørensen

Dato : 20-10-07 09:36

Hej

Jeg står for at købe en ny skærm.
Jeg er kommet frem til at det skal være en Samsung 2232BW, som er en 22"

Jeg er dog kommet i tvivl om det ikke ville være smartere at købe
lillebroderen 2032BW, en 20" med samme opløsning. Der er næsten 500 kr at
spare.

Forskellen vil være størrelsen på objekterne på skærmen.
Jeg forestiller mig at det vil være nogenlunde som forskellen på en 17" og
en 19" fladskærm, hvor det ikke betyder noget for mig med den mindre
størrelse på skærmobjekterne.

Nogen som har erfaring med de to størrelser.

VH PE

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 20-10-07 11:42

Poul Erik Sørensen wrote:

> [...]
> mindre størrelse på skærmobjekterne.
>
> Nogen som har erfaring med de to størrelser.

Her i huset har vi såvel en 17" og en 19" med opløsning 1280x1024 og en
20" med opløsning 1600x1200. 19"-skærmen er klart den mest behagelige,
så jeg ville nok vælge en 22".

Samsung 2232BW er ganske billig, så hvis du kan nøjes med et TN-panel og
bredformat, så køb den.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen