Tage og lægge røret automatisk - Beocom 20~
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-10-07 08:41

En handicappet bekendt har en Beocom 2000 som selv "løfter røret" efter
x-antal ring.

Når samtalen er afsluttet ved at personen i den anden ende lægger røret står
Beocom'en og dutter indtil man lige letter på røret og lægger det på igen
(hvilket vedkommende ikke er i stand til).

Kan man ændre dette sådan at den ikke dutter ved ophør?
Hans

Fra : Uffe Ravn

Dato : 16-10-07 21:48

Hans Paulin (6310) wrote:
> [...]
> lægger det på igen (hvilket vedkommende ikke er i stand til).
>
> Kan man ændre dette sådan at den ikke dutter ved ophør?

Forudsat at du har formuleret spørgsmålet korrekt er svaret:

Køb en danMark2elite telefon (brugt/antikvarisk)

Forudsat at vi taler om en PSTNlinie, uden omstillingsanlæg, vil telefonen
være i rotilstand 90 sekunder efter at A-abonenten har lagt på.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-10-07 22:36

Uffe Ravn skrev:

> Forudsat at du har formuleret spørgsmålet korrekt

Sæføli! Hva regner du mig for?

> [...]
>
> Forudsat at vi taler om en PSTNlinie, uden omstillingsanlæg, vil
> telefonen være i rotilstand 90 sekunder efter at A-abonenten har lagt

Fornemt!

Jeg meddeler dette til manden næste gang jeg ser ham.

Bye the way:

Beocom'en har ikke mulighed for at kunne lave et tilsvarende stunt - det er
jo lissom lidt ulogisk det andet!?
Hans

Fra : Uffe Ravn

Dato : 16-10-07 22:57

Hans Paulin (6310) wrote:

> Sæføli! Hva regner du mig for?

En der tager gas på mig?

> Beocom'en har ikke mulighed for at kunne lave et tilsvarende stunt -
> det er jo lissom lidt ulogisk det andet!?

Jeps, ikke alt B+O er lige logisk

Forresten, så er jeg i mellemtiden blevet overbevist om, at danMark2eliten
er væsentlig hurtigere til at lægge på, end de af centralen bestemte 90
sekunder.
Jeg mener at huske fra lanceringen, at den havde detektering af
"optagettonen"
En meget svag erindring sige noget med 16 gang "dut dut"

Og nej, jeg kan ikke huske hvor min egen danMark2elite ligger henne, så jeg
kan afprøve det for dig, den viden forsvandt da nogen forsøgte at trykke på
resetknappen i januar. :-|

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-10-07 08:30

Uffe Ravn skrev:

> Jeps, ikke alt B+O er lige logisk

Nå, okay...

> Og nej, jeg kan ikke huske hvor min egen danMark2elite ligger henne,
> så jeg kan afprøve det for dig, den viden forsvandt da nogen forsøgte
> at trykke på resetknappen i januar. :-|

Åhe, fuck!
Hans

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 17-10-07 08:45

Uffe Ravn wrote:

> Jeps, ikke alt B+O er lige logisk

eller også tror folk at bare fordi det er B&O så skal telefonen jeg lige har
købt indeholde samtlige funktioner der har været i alle telefontyper de
sidste 20 år + den skal også lige lave kaffe...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-10-07 09:11

Rasmus M. Jensen wrote:

> eller også tror folk at bare fordi det er B&O så skal telefonen jeg
> lige har købt indeholde samtlige funktioner der har været i alle
> telefontyper de sidste 20 år + den skal også lige lave kaffe...

Hvis eksempelvis en kaffemaskine var konstrueret, så den automatisk kunne
tænde, ville jeg også forvente at det var i stand til automatisk at slukke
igen.

Mvh, Uffe Ravn