Resize hele dokumentet inkl. alle layers
Fra : Peter Nielsen

Dato : 17-10-07 13:31

Hej alle...

Sidder med en hjemmeside, som er en flashside centreret på midten
i str. 800x500... Problemet er at den størrelse efterhånden er
ved at være lidt lille, og vi vil gerne have siden op i
1024x641... men hvis jeg nu gerne vil resize min fla fil, så
laver den jo bare "arbejdspladsen" større... den laver jo ikke
alle mine grafik, knapper og movie elementer større og placerer
dem rigtigt eller noget... hvordan kan det gøres bedst? Eller er
der kun den løsning at jeg ska sidde med hver enkelt element og
sætte den op i størrelse? :)

Håber i kan hjælpe

MVH

Peter

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Radioamatør

Dato : 18-10-07 13:54

"Peter Nielsen" <pedn@pedn.dk> skrev i en meddelelse news:47160098$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> dem rigtigt eller noget... hvordan kan det gøres bedst? Eller er
> der kun den løsning at jeg ska sidde med hver enkelt element og

Hej Peter.

Det skulle du kunne gøre, først laver du arbejdspladsen i den størrelse du skal bruge,
så i menuen EDIT bruger du Select All derefter bruger du værktøjet Free Transform Tools
og trækker den, så den passer til arbejsdpladsen.

Mvh. Poul

Fra : Peter Nielsen

Dato : 18-10-07 17:16

> [...]
> så i menuen EDIT bruger du Select All derefter bruger du værktøjet Free Transform Tools
> og trækker den, så den passer til arbejsdpladsen.

Nej det kan man nemlig ikke... fordi at så resizer den bare hen til nærmeste keyframes.. har jo en masse
tweens osv....

Så sku man evt smide det hele i et movieclip... eller noget... og så gøre den større?!

Er det løsningen?

Fra : Radioamatør

Dato : 19-10-07 14:00

"Peter Nielsen" <pedn@pedn.dk> skrev i en meddelelse news:471786a7$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> tweens osv....
>
> Så sku man evt smide det hele i et movieclip... eller noget... og så gøre den større?!

Hej Peter

Jeg var ikke klar over hvordan din Flash-file var bygget op,
jeg laver altid et movieclip på de ting der skal animere, m.v.
og jeg afprøvede nemlig mit svar til dig, for at være sikker.

Din løsning er helt sikkert movieclip.

Mvh. Poul

Fra : Alex Zakrisson

Dato : 18-12-07 03:17

Hej Peter!

Flash er et fantastisk medie er der vectorbaseret. Det betyder at du kan
resize det til utrolige dimensioner, uden at der sker noget ved det. En
linie vil altid være en linie, men det kan blive et problem hvis du bruger
billeder og bitmaps.

Men jeg vil foreslå dit, at du gør det i html'en på den hjemmeside. Hvis du
redigerer koden og opjusterer den, vil jeg tro at det hele følger med. Det
er ihvertfald et forsøg værd, når alternativet er at resize hver en lille
dimmer inde i din flash film og lave scenen større.. puuuha..

Mit bud. Det skal nok lykkes... (håber jeg.. :)

Hilsen Alex.