Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Nyt grafikkort: DX10, Silent, 2xDVI
Fra : Klaus Jensen

Dato : 15-10-07 12:08

Hey

Jeg er træt af mit nuværende 1½ år gamle grafikkort (Nvidia 7600 something)
ikke kan slæbe de nyere spil, så jeg er på udkig efter et nyt...

Mine ønsker/rammer er....:
- Understøtte DirectX10
- Have 2 stk. DVI-udgange (kører dualscreen)
- Afspilning af HDTV er ligegyldig
- Det skal være musestille, helst uden blæser
- Det skal kunne sparke røv på nye spil (Bioshock, Company of Heroes
Opposing Fronts, Colin McRae Dirt)
- Skal understøttes i Vista 64bit

Motherboard: Gigabyte GA-P35-DS3R
CPU: Intel Core 2 Quad - Q6600 - 8MB - 2,4 GHz
Ram: 4GB Corsair XMS2 Xtreme - PC6400 - DDR2
OS: 32bit Vista (bliver 64bit når jeg får tid)

Jeg har med vilje ikke skrevet nogen økonomisk ramme, fordi jeg ikke helt
ved, hvad der er realistisk at forvente, man kan få opfyldt disse ønsker
med.

Hvilke kort skal jeg kigge på?

Fra : Klaus Jensen

Dato : 15-10-07 12:13

"Klaus Jensen" <spammers@diefromfuckingcancer.com> wrote in message
> Motherboard: Gigabyte GA-P35-DS3R
> CPU: Intel Core 2 Quad - Q6600 - 8MB - 2,4 GHz
> Ram: 4GB Corsair XMS2 Xtreme - PC6400 - DDR2
> OS: 32bit Vista (bliver 64bit når jeg får tid)

Min PSU er iøvrigt en 430watt, og jeg vil ikke til at opgradere på den. Så
et nyt grafikkort skal kunne trækkes inden for disse rammer.

Ud over det listede er der 3 SATA-harddiske og et DVD-drev en i kabinettet,
og det er vist det.

Fra : Hans

Dato : 15-10-07 12:22

Klaus Jensen wrote:
> [...]
> den. Så et nyt grafikkort skal kunne trækkes inden for disse rammer.
>
> Ud over det listede er der 3 SATA-harddiske og et DVD-drev en i

Hvilken PSU handler det om?

Hans

Fra : Klaus Jensen

Dato : 15-10-07 12:29

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message
> Hvilken PSU handler det om?

Asus 430 EarthWatt, mener jeg den hedder. Jeg kan finde den helt nøjagtige
model, hvis det er relevant?

Fra : Hans

Dato : 15-10-07 12:54

Klaus Jensen wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message
>
> Asus 430 EarthWatt, mener jeg den hedder. Jeg kan finde den helt
> nøjagtige model, hvis det er relevant?

Du mener nok Antec, men anyway, så burde den ikke have problemer med at
trække et GF 8800GTS, sammen med din Q6600 og diske.

Alternativet er et GF 8600GTS, men strømforbruget er ikke væsentligt mindre,
og så er det heller ikke ret meget hurtigere end dit 7600GT.

Hans

Fra : Klaus Jensen

Dato : 15-10-07 18:17

> Du mener nok Antec, men anyway, så burde den ikke have problemer med at
> trække et GF 8800GTS, sammen med din Q6600 og diske.

Du har ret, det er Antec. :)

> Alternativet er et GF 8600GTS, men strømforbruget er ikke væsentligt
> mindre, og så er det heller ikke ret meget hurtigere end dit 7600GT.

Shit Maren, 2500+kr. Jeg havde nok regnet med det ville ende på 2000, men...
:D

Well, hvis det er det, som det koster, så...

Jeg har kigget ned over dem, du linkede til, og kender ikke rigtig ret mange
af mærkerne... Så jeg stoppede ud for Asus'en:

Er der nogen grund til, jeg skulle vælge en af de andre? De har den også til
2-3 dages levering hos en af mine yndlings-hardware-pushere, så det ville
passe mig fint.

Og tak for hjælpen iøvrigt. :)

Fra : Hans

Dato : 15-10-07 21:24

Klaus Jensen wrote:

> Shit Maren, 2500+kr. Jeg havde nok regnet med det ville ende på 2000,
> men...
> Well, hvis det er det, som det koster, så...

Det er faktisk billigt når ydelsen tages med i betragtningen.

Jeg gav ca. 1000 kr. mere for mit tidligere ATI Radeon X850XT PE, og det er
en snegl i forhold til 8800 GTS.

> [...]
>
> Er der nogen grund til, jeg skulle vælge en af de andre? De har den
> også til 2-3 dages levering hos en af mine yndlings-hardware-pushere,

Asus er et udmærket valg. Jeg bruger det tilfældigvis selv.

> Og tak for hjælpen iøvrigt. :)

Det var så lidt. Håber du bliver glad for det.

Hans

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-10-07 07:43

Hans wrote:

> Asus er et udmærket valg. Jeg bruger det tilfældigvis selv.

Kan det overclockes?

Jesper Poulsen

Fra : Hans

Dato : 16-10-07 08:51

Jesper Poulsen wrote:

> Kan det overclockes?

Ja. ATITool fungerer også fint på kortet, hvis man ikke kan få nVidias
skodsoftware til at virke.

Man skal blot huske at låse PCI-Express bussen til 100 MHz., da det ikke er
smart at køre OC på både kort og bus.

Hans

Fra : Klaus Jensen

Dato : 16-10-07 10:17

> Asus er et udmærket valg. Jeg bruger det tilfældigvis selv.

Det ændrede sig så til sidst, da leveringsstatus var 2-3 dage ubekræftet, så
jeg valgte

Inno3D GeForce 8800GTS - 640 MB

istedet, da det er på lager ikke så langt herfra - og kan afhentes, så man
kan få sin nye gadget MED DET SAMME! ;)

Fra : Hans

Dato : 15-10-07 12:19

Klaus Jensen wrote:
> [...]
>
> Jeg har med vilje ikke skrevet nogen økonomisk ramme, fordi jeg ikke
> helt ved, hvad der er realistisk at forvente, man kan få opfyldt

Kig du lidt på GF 8800GTS serien med 640 MB ram. Blæseren på disse
grafikkort er så stille, at alt muligt andet i dit kabinet vil overdøve den:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=15&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Equal100=259230&Direction97=2&Sorted97=671088640&Equal31282=&Submit.x=23&Submit.y=7&Direction102=2&Sorted102=&Direction743=2&Sorted743=&Direction937=2&Sorted937=&Direction27034=2&Sorted27034=&Direction671=2&Sorted671=&Equal31283=&Equal33706=&True1912=&Trueval1912=28196&True28869=&Trueval28869=117616&True1914=&Trueval1914=28199&True26090=&Trueval26090=98064&True1910=&Trueval1910=28191&True28706=&Trueval28706=115930

Hans

Fra : Hans

Dato : 15-10-07 12:25

Klaus Jensen wrote:
> Hey
>
> Jeg er træt af mit nuværende 1½ år gamle grafikkort (Nvidia 7600
> something) ikke kan slæbe de nyere spil, så jeg er på udkig efter et
> nyt...
Du kan jo også se her, hvilken forskel der er fra dit GF 7600 og op til de
nye kort:

http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=716&model2=707&chart=275

Hans