Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Siemens Gigaset SL370 hvad siger i til de~
Fra : Ukendt

Dato : 16-09-07 21:05

hejsa

Hvad siger i til Siemens Gigaset SL370 er det noget der er noget værd ?

Fra : JH

Dato : 18-09-07 10:00

>Hvad siger i til Siemens Gigaset SL370 er det noget der er noget værd ?

Jeg har tidligere skrevet her i gruppen, om min oplevelse af
SL560'eren. Jeg har også prøvet SL370, og ser den blot som en kopi af
SL560, med nyt design.

Derfor kan jeg skrive næsten det samme som sidst. Den er ikke så stor
og klodset som SL560, og virker også lidt mindre plastik-agtig. Meget
pænt design, kommer selvfølgelig an på de øjne der ser på den.

Tlf.bogen sortere efternavn, fornavn (kan ikke ændres).
Jeg benytter TDC-beskedsvar, og kan ikke se på telefonen om nogen har
lagt en besked, uden at skulle "løfte" røret (kan kun se at nogen har
haft ringet). Menuerne er lang tid om at opdatere, man
springer ikke bare lige rundt i telefonen. Oplevede flere gange når
nogen ringede med vis-nummer, så viste den kun 7 cifre, og kunne
derfor ikke matche det op mod telefonbogen. Sync af telefonbog virkede
ikke med min Outlook, jeg var nødt til at lave en kopi af mine
kontakter til Outlook Express, for at overføre dem til telefonen.
Data-overførselen er stadigvæk langsom i første omgang, men
efterfølgende sync blevet hurtigere. Bluetooth virkede uden problemer
med det headset jeg har, og jeg kunne bevæge
mig fint rundt uden problemer. Tasterne virkede gode og faste at
trykke på (igen afhængig af hvad man er til).

Fra : Benny Amorsen

Dato : 18-09-07 10:54

JH> Derfor kan jeg skrive næsten det samme som sidst. Den er ikke så
JH> stor og klodset som SL560, og virker også lidt mindre
JH> plastik-agtig. Meget pænt design, kommer selvfølgelig an på de
JH> øjne der ser på den.

SL37 kan ikke slukke sin mikrofon! Det er temmeligt upraktisk, især
hvis man er med i en telekonference.

/Benny

Fra : JH

Dato : 18-09-07 11:51

>SL37 kan ikke slukke sin mikrofon! Det er temmeligt upraktisk, især
>hvis man er med i en telekonference.

Det mener jeg nu virkede fint på min. Hentede for sjov også lige
manualen, her står på side 14 "Du kan slå håndsættets mikrofon fra
under en ekstern samtale."

Fra : Benny Amorsen

Dato : 18-09-07 13:55

JH> Det mener jeg nu virkede fint på min. Hentede for sjov også lige
JH> manualen, her står på side 14 "Du kan slå håndsættets mikrofon fra
JH> under en ekstern samtale."

Næste sætning:

"Din samtalepartner hører så en ventemelodi."

Ikke særligt praktisk til en telekonference. Det er i virkeligheden en
funktion på basen, så det virker kun med Siemens's egen base -- på
andre baser fortsætter lyden ufortrødent.

/Benny

Fra : JH

Dato : 18-09-07 14:35

> [...]
>funktion på basen, så det virker kun med Siemens's egen base -- på
>andre baser fortsætter lyden ufortrødent.

Så glemte du vist at læse sætning efter...

"Ventemelodien kan aktiveres og deaktiveres (s.48)"

Bemærk... jeg er ikke ude på at anbefale den, så mest skrevet i sjov
;)

Fra : Benny Amorsen

Dato : 18-09-07 21:42

JH> Så glemte du vist at læse sætning efter...

JH> "Ventemelodien kan aktiveres og deaktiveres (s.48)"

JH> Bemærk... jeg er ikke ude på at anbefale den, så mest skrevet i
JH> sjov ;)

Nej, jeg så godt den næste sætning. Den funktion er afhængig af basen
(hvor ventemelodien også kommer fra).

/Benny

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-07 22:00

hvad vil du så anbefale af trådløse telefoner ?

Fra : DrNo

Dato : 19-09-07 21:10

"ss" <sjusahotmail.com> skrev i en meddelelse

> hejsa
>
> Hvad siger i til Siemens Gigaset SL370 er det noget der er noget værd ?

Jeg købte en for nylig bla pga designet og regnede med at
lyden var god i den til den pris, men jeg blev slemt skuffet over lyden.
Der var hele tiden kragtig baggrundssus samt at lyden var meget ulden
(mørk) og ikke særlig kraftig og så fik jeg nærmest krampe af skulle
holde om den pga størrelsen. Desuden var lydstyrken af ringetonerne ikke
særlig kraftig.
Men det var mest lydkvaliteten jeg var skuffet over så jeg returnede den og
købte en
Panasonic KX-TG8100NES som havde en meget meget bedre lyd - både tydeligere
og kraftigere. Og så er den noget billigere ! Designet kan man diskutere.
Men alt i alt
synes jeg bestemt ikke at SL370 er pengene værd.

DrNo

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-07 05:22

har den rum / baby overvågning ?