Fodhvilere
Fra : Asbjørn

Dato : 11-10-07 22:03

Jeg har kig på en Honda CB400N - da det var en brugt en af slagsen sad
venstre fodhviler (bagved kobling) lidt løst. Dette fik mig til at
tænke over, hvorfor forhvilerne til fører laves så de uden sønderlig
stor modstand kan klappes ind mod bagsiden?

Det burde være muligt at få et par helt stive fodhvileren - men hvad
er fordele/ulemper?

Kunne forestille mig det er rart, hvis de ikke folder ind til siden ,
hvis man tager turen i et sving og får motorcyklen over det ene ben.

Fra : OZ3BTO

Dato : 11-10-07 22:28

"Asbjørn" <s973402@student.dtu.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Som jeg har fået den afvide er det netop hvis man vælter så bliver man
ikke så nemt spiddet af den samt rammer man imod noget med den bliver
cyklen ikke revet rundt fodhvileren klapper derimod ind

Erik