Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Fordel ved at være gift med de nye skatter~
Fra : Jens G

Dato : 30-09-07 15:22

Grundet store ændringer i negativ retning for min samleverskes
indkomst, overvejer vi hvordan vi vil kunne få det bedst økonomisk.

Sådan som jeg kan læse det her:
http://www.familieadvokaten.dk/Emner/423.html
vil jeg kunne spare lidt i skat med den regel hvis vi gifter os.

Men med de de nye skatteregler bliver grænsen for mellemskat jo
flyttet op til topskattegrænsen, og så vil den skattefordel vel
forsvinde hvis jeg "fradrager" mig til ikke at skulle betale topskat
med. f.eks. ratepensionsindskud?

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 04-10-07 09:05

"Jens G" skrev

> Grundet store ændringer i negativ retning for min samleverskes
> indkomst, overvejer vi hvordan vi vil kunne få det bedst økonomisk.

Hvis din samleverske ikke betaler mellemskat, vil ikke udnyttet bundgrænse
for mellemskatten overgå til eventuel ægtefælle.

Du vil med andre ord formentlig kunne spare mellemskat ved indgåelse af
ægteskab.

Det skal naturligvis holdes op mod en række negative ægteskabelige
konsekvenser af ikke økonomisk art.

- Jensby

Fra : Jens G

Dato : 04-10-07 16:50

On Thu, 4 Oct 2007 10:04:45 +0200, "Jan Bang Jensby"
<janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote:

> [...]
>for mellemskatten overgå til eventuel ægtefælle.
>
>Du vil med andre ord formentlig kunne spare mellemskat ved indgåelse af

Ja, jeg fandt dette link:
http://www.business.dk/article/20070928/dinepenge/109281282/
som fortæller at den nye skattereform faktisk gør ægteskabet mere
økonomisk attraktivt.

>Det skal naturligvis holdes op mod en række negative ægteskabelige
>konsekvenser af ikke økonomisk art.

Ja, dem er der jo en del af
Men efter 20 års samliv tror jeg nok vi skal klare dem.