Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Saldokvittering
Fra : Tommy Hansen

Dato : 26-09-07 20:14

Hej
Jeg har i forbindelse med noget gæld
tilbudt kreditorer et mindre beløb
mod at droppe resten af gælden.
I dag har jeg så modtaget et brev med
følgende ordlyd.
"I henhold til aftale skal vi herved bekræfte
at de ved indbetaling af 4000 kr meddeles
saldokvittering vedrørende ovennævnte gæld"
Betyder det at de har accepteret mit tilbud og
jeg ved betaling er ude af lånet ?

Vh
Tommy

Fra : KxT

Dato : 26-09-07 20:18

"Tommy Hansen" <tommyhhFJERN@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> at de ved indbetaling af 4000 kr meddeles
> saldokvittering vedrørende ovennævnte gæld"
> Betyder det at de har accepteret mit tilbud og

Det betyder, at hvis du ryster op med 4000 kr. afskrives resten af gælden.

Knud

Fra : alexbo

Dato : 26-09-07 20:27

"Tommy Hansen" skrev

> "I henhold til aftale skal vi herved bekræfte
> at de ved indbetaling af 4000 kr meddeles
> saldokvittering vedrørende ovennævnte gæld"
> Betyder det at de har accepteret mit tilbud og
> jeg ved betaling er ude af lånet ?

Ja, du får kvittering på at du har "betalt" saldoen, og saldoen er det beløb
der til enhver tid skyldes.
Hovedstol, renter, gebyrer, hele gælden på kvitteringstidspunktet.

Hvis du har andre tilbud ude, så sørg for en saldokvittering, det er ikke
nok med en kvittering på det beløb du betaler.
Enten skal der direkte stå "saldokvittering" eller også noget med, til "fuld
afgørelse af mellemværende".

Men "Saldokvittering" er den anerkendte måde at vise at nu er gælden ude af
verden.

mvh
Alex Christensen

Fra : peja

Dato : 26-09-07 21:07

"Tommy Hansen" <tommyhhFJERN@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Ja du er ude af gælden til kreditor - totalt!

MEN HUSK - kreditor trækker så tabet fra og får momsen tilbage - Og hvem
tror du der bliver beskattet af det?

Du gættede rigtigt - DIG DIG DIG - med det søde må man tage det sure, men
det er billigt sluppet alligevel.

Pernille

Fra : alexbo

Dato : 27-09-07 13:46

"peja" skrev

> [...]
> tror du der bliver beskattet af det?
Du gættede rigtigt - DIG DIG DIG - med det søde må man tage det sure, men

Næh,
kreditor har lånt MOMS nogle penge at stykke tid, og hvem har haft glæde af
det, ja rigtigt gættet, MIG MIG MIG.
Nu vil han så have dem tilbage, så festen er forbi.

Desværre har debitor så gjort det modsatte, men hvad debitor gør regner vi
åbenbart ikke med.

mvh
Alex Christensen

Fra : peja

Dato : 27-09-07 21:52

> Desværre har debitor så gjort det modsatte, men hvad debitor gør regner vi
> åbenbart ikke med.
>
> mvh
> Alex Christensen

MAN MÅ IKKE OPFORDRE TIL MOMS & SKATTESVIG!

Så momsen er den røde tråd i et hvert regnskab, på din model kunne man jo
snyde for moms, men tro mig - de er dygtige de folk hos skattefar. Hele
loven ville værte for omfattende at skrive om her, men vær så god at tage
fat - i som tvivler. Gak til "myren" https://www.retsinformation.dk/ eller
http://www.skm.dk/soegning/?submit=1&words=moms og bliv klog.

God læselyst!

Pernille

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-09-07 22:11

> MAN MÅ IKKE OPFORDRE TIL MOMS & SKATTESVIG!

Hvem gør det?

> Så momsen er den røde tråd i et hvert regnskab, på din model kunne man jo
> snyde for moms,

Niks, det er det fakta.

> men tro mig - de er dygtige de folk hos skattefar. Hele loven ville værte
> for omfattende at skrive om her, men vær så god at tage fat - i som
> [...]

Har været der, og det lyder mere som om du har måttet lære det på den hårde
måde. Moms er en merværdiafgift, dvs merværdien bliver beskattet med 25%. Så
enkelt er det.

Mvh Maria

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-09-07 11:45

On 26 Sep., 22:06, "peja" <XXX...@stofanet.dk> wrote:
> [...]
> tror du der bliver beskattet af det?
>
> Du gættede rigtigt - DIG DIG DIG - med det søde må man tage det sure, men

Vil du være sød at uddybe det ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og