Kapitalpension kan ikke betale sig mere?
Fra : Søren

Dato : 17-09-07 20:28

Hej

Nu har jeg hørt at kapitalpension ikke kan betale sig mere, fordi man før
fik et fradrag på 44% og nu kun 38%.

Når pengene skal udbetales skal man betale 40% i skat.

Før: 44%-40%= 4%
Nu: 38%-40%=-2%

Istedet for at spare 4%, taber man 2%.

Jeg mener kun man kan regne sådan hvis, man ikke får renter af sin
kapitalpension.

Eller hvad?

Søren

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 17-09-07 21:17

"Søren" <leaveme@alone.dk> skrev:

> [...]
> Nu: 38%-40%=-2%
>
> Istedet for at spare 4%, taber man 2%.
>
> Jeg mener kun man kan regne sådan hvis, man ikke får renter af sin

Pensionsafkastbeskatningen er fortsat 15%, hvilket giver en
skattemæssig fordel i forhold til beskatningen af forrentning af frie
midler. Så det er ikke så simpelt som, at beskatningen måske bliver
højere ved udbetaling af kapitalpensionen end fradraget der kan opnås
ved indbetaling.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-07 08:14

"Søren" skrev
> [...]
> Nu: 38%-40%=-2%
>
> Istedet for at spare 4%, taber man 2%.
>
> Jeg mener kun man kan regne sådan hvis, man ikke får renter af sin

Revisionsfirmaet BDO Scanrevision har skrevet lift om "kapitalpensionens
fremtid".

"Depechen" kan downloades på denne site:
http://www.bdo.dk/upload/files/dep_19_07.pdf

Fra : Søren

Dato : 19-09-07 16:05

"Jan Bang Jensby" <jansnabelabang-jensby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fremtid".
>
> "Depechen" kan downloades på denne site:
Nu er jeg forvirret på et langt højere plan.

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-07 08:16

"Søren" <leaveme@alone.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nu: 38%-40%=-2%
>
> Istedet for at spare 4%, taber man 2%.
>
> Jeg mener kun man kan regne sådan hvis, man ikke får renter af sin

www.bdo.dk kan du downloade "Depechen".

Heri er kapitalpensionens fremtid beskrevet.

- Jensby