Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
PayPal - trækker bare pengende tilbage?
Fra : Johannes

Dato : 14-09-07 18:45

Hej,

Jeg har for ca 2 måneder siden solgt 2 varer til en mand i Sverige.
(Værdi 2 x 4000 DKK)

Jeg får dem sendt afsted til Sverige, og manden siger at han har modtaget
dem med posten.
(Har postkvitteringer på afsendelse)

Jeg modtog betalingen via PayPal, hvilket gik fint som det plejer.

Men så for et par uger siden får jeg en email fra PayPal ,
da det creditkort der er brugt til at betale mig med via PayPal åbenbart er
"Unautorized", og en sag er åben.
PayPal har også trukket 8000 DKK fra min PayPal konto indtil sagen er løst.
(Den står i -8000,00 DKK)

Jeg skriver til PayPal at manden har modtaget pakken osv, men hører intet
fra dem,
og 7-14 dage efter lukker de bare sagen.

Er der ikke noget der hedder "Sellers Protection"??

Skriver så nogle emails til manden i Sverige, som svarer og siger at banken
har lavet en fejl,
og skriver at han er uden telefon kontakt, og kun kan skrive til banken via
email...
lyder jo lidt usandsynligt, og hans IP adresse/datacenter kan spores til
Stockholm centrum..
Han svarer ikke på mine næste mails.

På den adresse jeg sendte til i Sverige som befinder sig i stockholm ser det
ud til at en pige bor..

Manden udnytter at han kommer fra "K H F Kristen Handicapp Förening",
og sidder i rullestol.. :-/

KH Forening i Danmark kender ikke til nogen sådan forening i Sverige.

Jeg kan se at creditkortet kommer fra USA(Adresse i Canada et sted),
og manden efternavn hedder noget med S. Norman, kan de mon have en relation
som svindlere?,
eller er det et stjålet kort/kortoplysninger.

Lige nu står min PayPal konto altså i -8000 DKK, og jeg kan enten vælge at
trække dem fra mit kredit kort(min bank), eller skylde dem til PayPal.

Hvad kan jeg gøre for at få mine penge tilbage??

Gå ned i banken og skrive en tro og love erklæring, og få mine penge igen?
PayPal?
Politiet i Danmark? Polisen i Sverige?

--
Med Venlig Hilsen
Johannes

Fra : Jan

Dato : 14-09-07 20:35

"Johannes" <loopforever@NOSPAMgmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Hvad kan jeg gøre for at få mine penge tilbage??
>
> Gå ned i banken og skrive en tro og love erklæring, og få mine penge igen?

Sikke en historie tyder jo på han har brugt et kreditkort som han ikke er
indehaver af og du er den eneste der har hans adresse så den ville jeg da
aflevere hos politiet med sagen som den er.

Jan

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 17-09-07 14:27

"Johannes" <loopforever@NOSPAMgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad kan jeg gøre for at få mine penge tilbage??
>
> Gå ned i banken og skrive en tro og love erklæring, og få mine penge igen?

det er trist at høre det der... kan desværre ikke hjælpe dig med
lovgivningen... men kan fortælle dig at paypal er et firma der bygger på fup
og fiduser... de lover en masse men holder INTET af hvad de lover...!!!

jeg er selv op til flere gange blevet snydt af dem...

og vi er ikke de enste : www.paypalsucks.com

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 19-10-07 22:51

Har fået det indtryk, at PayPal ikke er så sikker for sælger. Har før
hørt om, at penge er blevet tilbageført, ved at køber "påstår" han ikke
har modtaget varen.

Man bør nok holde sig til bankoverførsel eller Western Union