Danske D&D scenarier
Fra : Boameh Omyeo

Dato : 02-10-07 08:50

Er der nogen der ved hvor man kan finde hjælp til sine danske scenarier..
Eller måske ligefrem færdige eventyr man kan bruge?

--
The force is with you, young Skywalker..
But you are not a jedi yet!

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 03-10-07 18:26

"Boameh Omyeo" <boameh@hmpedersen.net> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvor man kan finde hjælp til sine danske scenarier..
> Eller måske ligefrem færdige eventyr man kan bruge?

Du kan med fordel kigge på http://alexandria.dk/. Der er en fortegnelse over
en masse scenarier spillet på danske conner eller bragt i danske blade.
Flere af dem kan downloades, eller der er link til hvor de kan downloades.

Hvis det skal være D&D 3rd edition så er det direkte link
http://alexandria.dk/data?system=21 og af den fremgår det at der er 5 D&D
scenarier til download.

Hvis det er den gamle D&D er der kun 1 scenarie til download
http://alexandria.dk/data?system=40

Hvis AD&D kan bruges er der også 5 scenarier til download
http://alexandria.dk/data?system=5

Projekt R'lyeh har (efter deres mening) de hundrede bedste danske scenarier
http://rlyeh.trc.dk/, to af dem er til D&D.

Du kan også finde scenarier på Atlantis http://atlantis.trc.dk/, men
personligt synes jeg ikke siden er nem at bruge.

Hvis det er hjælp til hvordan man selv skriver scenarier så er Ask Aggers
scenariguide http://home3.inet.tele.dk/askagger/design.html samt Sebastian
Flamants scenarieguide http://scenarieguiden.dk/ værd at besøge.

Hvis du blot vil have en dungeon lavet så prøv
http://www.rpghost.com/dungeon_gen.shtml

God fornøjelse

Lars

Fra : Boameh Omyeo

Dato : 26-11-07 08:32

"Lars Wagner Hansen" <l-hansen@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Flamants scenarieguide http://scenarieguiden.dk/ værd at besøge.
>
> Hvis du blot vil have en dungeon lavet så prøv

Nu kan jeg endelig få lov at skrive til gruppen igen (gad vide hvor længe
det varer?)
Jeg har kigget igennem de sider du linker til, også de bedste danske
scenarier (host) på R'lyeh..

Dungeons er ikke det store problem at lave, jeg bruger Jai's Dungeon Tile
Mapper og mine dungeon tiles til det, min seneste dungeon fylder 4 A4 ark i
1:5 skala og bruger alle sæt, inklusive de tiles der er med i Basic Game
2004 og 2006.

Mit største problem er at lave en god historie der passer til..