hjælp til identificering....
Fra : uh

Dato : 09-10-07 20:22

......af en død fugl. Den lå på landevejen i går, ret kvæstet og helt død.
Jeg lagde den ind i grøften så den ikke skulle molestreres yderligere, og
tog et par fotos med mobilkameraet.

Jeg regnede med at det var en rovfugl, men synes ikke det passer med næbbet.

Størrelsen var vel som en due eller måge.

fotos her:
http://picasaweb.google.dk/ullasoeborg/DDFugl/photo#5119105170371010194

mvh uh

Fra : Max

Dato : 09-10-07 20:59

Hej

> Størrelsen var vel som en due eller måge.

Kunne godt ligne en hun fasan.

--
Mvh Max

Fra : Per, Herringe

Dato : 09-10-07 22:33

I meddelelse: 470bdca2$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
skrev Max bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> Hej

> Kunne godt ligne en hun fasan.

Enig - også betegnet fasanhøne

--
MVH Per, Herringe

Fra : uh

Dato : 09-10-07 22:39

> Hej

> Kunne godt ligne en hun fasan.
>
> --
> Mvh Max

Jeg tror du har ret, størrelsen passer og der er fasaner i området. Tak skal
du ha'.

mvh uh