Sært problem med en totakter der gå
Fra : Flemming Frandsen

Dato : 08-10-07 07:50

Jeg har et problem med en knallert (Yamaha Passola fra 1980), som går
istå når den har kørt 15-20 minutter, efter 20 minutter kan den starte
igen og kører fint.

Jeg har kigget alle ledningerne efter, skilt alle stik ad og samlet dem
igen og der er ikke noget der ser farligt ud, der er masser af benzin og
kompression.

Når motoren går ud er den umulig at starte i ca. 20 minutter, på alle
andre tidspunkter starter den nemt.

Er der nogen der har en ide til hvad der går galt eller hvad jeg kan
gøre for at debugge problemet?

Fra : Martin

Dato : 08-10-07 08:36

Skift tændrøret?

Fra : Flemming Frandsen

Dato : 08-10-07 08:55

Martin wrote:
> Skift tændrøret?

Tak for forslaget, det vil jeg prøve.

Fra : Henning Lund

Dato : 08-10-07 14:30

Flemming Frandsen tastede:
> [...]
> på alle
> andre tidspunkter starter den nemt.
>
> Er der nogen der har en ide til hvad der går galt eller hvad

Først og fremmest se efter farven på tændrøret, er det hvidt,
nøddebrunt eller sort?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Niels Kallehauge

Dato : 10-10-07 13:34

Henning Lund kom med denne ide:
> Flemming Frandsen tastede:

> Først og fremmest se efter farven på tændrøret, er det hvidt, nøddebrunt
> eller sort?

Hejsa
Hvis den er med elektronisk tænding er den defekt ... been there done
that, med en Aprilia scooter
Hvis den er med platiner, så skift kondensatoren, den kan give samme
symptomer, prøvet det på en gl Kreidler Florett.
Mvh
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-07 08:44

Fejlsøgning i rækkefølge
1. Tændrør
2a. Kontakttænding: kondensator
2b: Elektronisk = defekt = ny

dvs. som de øvrige også siger

Har været udsat for begge dele på hhv. maxi, kreidler og SCO

Hilsen Michael