Derby Atlantis
Fra : Knud Gjøl

Dato : 23-09-07 19:24

Kan en knallert miste så meget strøm at man ikke mere kan bruge el-start, ja
selvfølgelig kan den det, men tager det ikke lang tid inden al strøm er
væk..
Eller kan man ødelægge el-starteren ved at køre for længe på knappen.

Min kone var på vej hjem fra arbejde her til aften, da den går i stå for
hende, hun mente at det var benzinmangel, får udbedret det problem og prøver
så at starte den igen via el-start, hun kan ikke fortælle mig hvorlænge hun
har holdt knappen nede, men faktum er at hun får den startet via
kickstarteren og kører så hjem.
jeg kan se at der er lys i tankmåler og olielampe, da jeg prøver går de ud,
men i tomgang tændes de igen, er det batteriet det er galt med?

Mvh
KG

Fra : Bondemand

Dato : 23-09-07 23:07

> [...]
> væk..
> Eller kan man ødelægge el-starteren ved at køre for længe på knappen.

Man kan vel slide den op, men.... det tager sgu sin tid...

> [...]
> jeg kan se at der er lys i tankmåler og olielampe, da jeg prøver går de
> ud, men i tomgang tændes de igen, er det batteriet det er galt med?

Prøv at lade batteriet fuld op med en oplader, det kan godt være at
knallertens lader ikke har kunnet følge med til det store strømtab hun har
udsat den for. Check den lige for vand nu du har den fremme...
Batteriet kan selvfølgelig godt være faldet sammen, men giv den lige en
chance før du skifter den..

Mvh.
Jan

Fra : Knud Gjøl

Dato : 24-09-07 13:49

"Bondemand" <grinderslev.sletdette@minkfarm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udsat den for. Check den lige for vand nu du har den fremme...
> Batteriet kan selvfølgelig godt være faldet sammen, men giv den lige en

Hej

Ladede batteriet op, det viste at der er 13,4 V i målt med et almindeligt
Multimeter og uden at der var forbrug.
Prøvede med et vedligeholdelsesfrit, nyt batteri, det gav intet.

Skiftede en sikring, mente at den var knækket, men det hjalp ikke, kan
stadig ikke få El-start til at slå den igang.
Talte med sælgeren, de ville sende en i morgen til afhentning og rep. på
deres værksted.

PS. Den er trehjulet, derfor den krøllede vej til rep.

Fra : Kristian Knigge

Dato : 24-09-07 20:56

Altså det du mener om at elstarteren kan brænde sammen ved at du bruger den
for meget? - Ja, de bliver hurtigt ekstremt varme.. Og det kan de altså gå i
stykker af .

Fra : Knud Gjøl

Dato : 25-09-07 21:25

"Kristian Knigge" <spam@spamme.com> skrev i en meddelelse
> Altså det du mener om at elstarteren kan brænde sammen ved at du bruger
> den for meget? - Ja, de bliver hurtigt ekstremt varme.. Og det kan de
> altså gå i stykker af .

Ja det tænkte jeg jo nok at de kunne.

Men hele fejlen lå såmænd i at det var en sikring der var brændt over, der
er isat en ny og den virker.

At jeg så måske har en historie omkring en regning fra et værksted, er en
anden sag, men lad os lige lade den ligge indtil videre, men det er sjov
læsning.
Hygge
Knud

Fra : Kristian Knigge

Dato : 26-09-07 16:38

Den vil vi da ellers meget gerne hører.
Jeg er glad for at du fik problemet ordnet, så er det ude af verdnen :)