Pølser
Fra : Werner

Dato : 02-10-07 20:53

Kender I en slagter, som vil lave spegepølser af kød fra råvildt? (gerne i
det midtjyske).
Jeg mener at have hørt om muligheden.
vh
Werner

Fra : Janet

Dato : 04-10-07 14:54

Spørg enhver pølseslagter de putter vist hvadsomhelst i deres pølser , siges
der

Peter

Fra : Tau

Dato : 05-10-07 06:31

"Werner" <werner@> skrev i en meddelelse
> Kender I en slagter, som vil lave spegepølser af kød fra råvildt? (gerne i
> [...]

Jeg vil tro, at det næsten er umulig lovligt, at få en slagter til at lave
pølser, af kød du selv medbringer. Jeg tror at det har noget med manglende
dyrelæge kontrol.

vh
Poul

Fra : obak

Dato : 08-10-07 18:40

"Tau" <craner@craner.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil tro, at det næsten er umulig lovligt, at få en slagter til at lave
> pølser, af kød du selv medbringer. Jeg tror at det har noget med manglende
> dyrelæge kontrol.

Det tror jeg nu ikke at det er, såfremt pølserne ikke sælges i butikken, men
kun forarbejdes til kunden som levere kødet.

Men der skal nok nogen kilo til før det kan betale sig at gå i gang.

Det er vel nogenlunde det samme der sker når når man får røget en selv
fanget laks hos et røgeri.

Fra : BEL

Dato : 18-01-08 19:25

Hvorfor ikke bare købe en kødhakker med tilhørende pølsehorn, og så ned til
slagteren og hente naturtarm

Fra : Bjarne K.

Dato : 30-01-08 01:01

"BEL" <brian@elbaek-dk.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor ikke bare købe en kødhakker med tilhørende pølsehorn, og så ned
> til slagteren og hente naturtarm

Er ret sikker på (men ikke 100%) på, at Voreladegaard slagteri kan lave
noget. Han har i hverttilfælde tilbudt mig at lave fåre-spegepølser (hvor
han så godt nok står for slagtningen).
Men måske det er et problem når han ikke selv har stået for slagtningen, og
måske det er lidt for meget i det østjydske til at du vil gøre forsøget, men
ellers kan de findes på nedenstående liste over slagterier, hvor der måske
er nogle der er tættere på hvor du bor.

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/material.nsf/docs/d5ea58defe1ce563c1257018004fb673/$file/Hestesla.pdf

Nr 2 ting du kan prøve, er at stå tidlig op på lørdag, og tage på torvet i
den nærmeste større by. Der er altid en eller anden der står og sælger
hjemmelavede spegepøller. Måske du kan logget en af dem til noget.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 30-01-08 08:00

"BEL" <brian@elbaek-dk.dk> wrote in message
> Hvorfor ikke bare købe en kødhakker med tilhørende pølsehorn, og så ned
> til slagteren og hente naturtarm

Ja, undskyld at jeg svarer dig, men det originale indlæg er ikke online
mere. (på min newsserver)

Bjarne K.