Aktiviteter 5årig.
Fra : Stefanie

Dato : 08-10-07 18:47

Min lille niece på 5år har ganske enkelt krudt i røven og der skal ske noget
hele tiden.
Vi har fået en hyggeligt tradition at når jeg er på Sjælland og besøge
familien, så holder hun fri fra børnehaven og vi laver noget sammen, sidste
gang var vi fx. i zoologisk have.

Nu skal jeg hjem i efterårsferien, og være sammen med hende torsdag.
Nogle gode ideer?
Jeg tænker at planlægge både en udendørs aktivitet og en indendørs, og om
morgene kigge på vejret...

På forhånd tak.

Stefanie

Fra : Stefanie

Dato : 08-10-07 18:54

Forresten bor familien i Hillerød, men der står en bil til rådighed, så det
gør ikke noget at det ikke lige er i omegnen.

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-07 15:22

"Stefanie" <kramzere@FJERNmsn.com> skrev i en meddelelse
> Forresten bor familien i Hillerød, men der står en bil til rådighed, så
> det gør ikke noget at det ikke lige er i omegnen.

Der er en rigtig lækker og udfordrende naturlegeplads lige i udkanten af
Hillerød;
der er i hvert fald til et par timers tidsfordriv!

/Mette

Fra : marlene

Dato : 08-10-07 21:25

gummistøvlerne på, ud i skoven og klatre i træer
lav små både der skal sejle i den lave å, imens i sopper i vandet.
medbring varm/lun solbær el. hyllebærsaft. og en klapsammenmad.
husk vejret er ligeglad, I skal bare klæde jer ordentligt.

mor til tre skovbørnehave-børn

Fra : Holst

Dato : 08-10-07 21:41

Stefanie wrote:

> Min lille niece på 5år har ganske enkelt krudt i røven og der skal ske noget
> hele tiden.

Så skal du tage hende i skoven! Der er massevis af skov omkring Hillerød.

Ellers tag hende i Jægersborg Dyrehave. Kronhjortene er vel i brunst i
denne tid.

Det er også et godt tidspunkt at samle kastanier på. I Jægersborg
Dyrehave er der for eksempel masser af kastanietræer i den vestlige kant
langs Hjortekær (hvis jeg ellers husker ret - det er snart en del år
siden, jeg har været der sidst).

Og med regntøj og gummistøvler er alt vejr godt vejr for et barn med
krudt i røven.

Fra : ksk

Dato : 08-10-07 22:23

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i meddelelsen