vaccination
Fra : Iben Holst

Dato : 20-09-07 12:25

5 års vaccinationen. Hvordan forbereder i jeres børn på den?

Iben

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-07 13:41

"Iben Holst" <iben@holst.mail.dk> skrev i en meddelelse
>5 års vaccinationen. Hvordan forbereder i jeres børn på den?

Hmm- vi forklarede dem, at de skulle have et lille prik og det var en god
ting fordi, der så blev sendt små "soldater " ind i kroppen, der gjorde, at
man ikke blev syg.
Tror vist, at det var det, i korte træk. Hvis du forhøre dig hos lægen, hvor
han eller hun planlægger, at stikke ( ved vores datter var det i
overarmen ), kan du evt. smøre noget Elma creme ( tryllecreme ) på der en
time før, så skulle barnet ikke rigtigt kunne mærke noget. Brugte det til
vores søn, da han var lille fordi, han skulle stikkes ca. hver 3. uge.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Malle

Dato : 20-09-07 17:22

hej
Min datter er 4 og har et lille traume fra dengang hun sidst blev vacc...hun
har været bange for læger siden....
Men jeg tog hende med på skadestuen i tirsdags da jeg skulle derind og hun
så at jeg fik en stivkrampvacc uden problemer...og så kunne hun se at det
ikke var så slemt...

Men emla er helt klart en god ide.....

Malle

Fra : Jan Viegand

Dato : 20-09-07 22:03

"Malle" <malle9@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> så at jeg fik en stivkrampvacc uden problemer...og så kunne hun se at det

Elma findes også som plaster, som vi synes er bedre at bruge. Den første
vaccination var en katastrofe, men de to næste ikke noget problem
overhovedet fordi vi brugte plaster. Vi har hørt at cremen ikke er så god.

Husk at følge brugsanvisningen om hvor lang tid før det skal på.

Jan

Fra : nana sørensen

Dato : 20-09-07 22:28

"Jan Viegand" <jv@FJERNjanviegand.dk> wrote in message

> [...]
> vaccination var en katastrofe, men de to næste ikke noget problem
> overhovedet fordi vi brugte plaster. Vi har hørt at cremen ikke er så god.

Plasteret og cremen er nøjagtigt det samme. Med plastrene er de bare fedtede
med cremen. Dog er det enormt vigtigt at cremen bliver pakket ind i noget
luftæt og IKKE bliver smurt ud overhovedet. Dvs. TYKT lag creme på,
madfilm/vitawrap over og et plaster for at holde det på plads. Hvis cremen
får luft, så virker det slet ikke. Det er derfor at plasteret ser så
underligt ud.
Jeg kan oplyse at cremen bliver brugt til f.eks hudtrasplantationer, så jow,
den virker. Man kan i øvrigt også bruge den til hvis man skal pierces og
er bange for smerten. Anbefalede den tit da jeg arbejdede som piercer, for
det virker sgu.

Fra : Jan Viegand

Dato : 22-09-07 12:23

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> wrote in message

> [...]
> jow, den virker. Man kan i øvrigt også bruge den til hvis man skal
> pierces og er bange for smerten. Anbefalede den tit da jeg arbejdede som

Men hvorfor bruge creme hvis man skal være påpasselig med hvor meget man
kommer på, dække ind med film og derefter et plaster? I stedet for bare at
sætte et plaster på?

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-07 13:36

"Jan Viegand" <jv@FJERNjanviegand.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvorfor bruge creme hvis man skal være påpasselig med hvor meget man
> kommer på, dække ind med film og derefter et plaster? I stedet for bare at
> sætte et plaster på?

Nu er det godt nok omkring 10 år siden, at vi brugte cremen, så pakken kan
måske have ændret sig, men dengang puttede man cremen på og så fulgte der en
slags gennemsigtigt plaster med til, at sætte ovenpå, så stedet var lufttæt.
Det virkede fint. Brugte det også til vores mellemste søn engang efter, at
han var blevet stukket af en bi.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Frøken Jensen

Dato : 20-09-07 22:24

On 20/09/07 13:25, in article
46f25960$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk, "Iben Holst"
<iben@holst.mail.dk> wrote:

> 5 års vaccinationen. Hvordan forbereder i jeres børn på den?
>
> Iben

Min model:
Umiddelbart før lægebesøg sagde jeg, at lige om lidt skal vi til lægen,
fordi du skal vaccineres. (besvarede herefter spørgsmål om vaccination).
Fortalte at man får et prik og at det nogle gange kan gøre en lille smule
ondt, men at det hurtigt går over. Og bagefter skal vi ud og købe en pakke
Yu-gi-oh kort! (Yndlingslegetøj).
Min dreng fokuserede derfor på kortene og ikke særlig meget på prikket, som
gjorde ret ondt - men kun indtil han kom i tanke om, at det faktisk var for
ikke at blive syg, at han skulle have prikket - og at NU skulle vi ud og
købe Yu-gi-oh kort!
Han gik således fra lægen storsmilende.

Kan ikke garantere at denne metode virker ens hver gang

I virkeligheden synes jeg ikke man skal forberede barnet ret meget, da det
ofte skaber mere frygt end hvis man venter til sidste øjeblik og i stedet
snakker mere om det bagefter, ved behov.

Fra : Iben Holst

Dato : 24-09-07 10:01

Godt så - Hvis det virker så godt som I skriver, bliver selve stikket
ikke noget hun vil huske negativt. Så skal hun "bare" overbevises først.

Iben