C5 - light
Fra : Ralph

Dato : 03-10-07 23:00

Hejsa

Problem: Jeg er MEGET ny bogholder, mit regnskab er blevet overført fra PC+
til C5-light.
Jeg kan debitere, jeg kan kreditere indbetalinger fra debitorer, jeg kan
betale regninger fra kreditorer og få dem bogført, jeg har fået ændret
lagerlister, slettet gamle debitorer og er nu begyndt at rydde op i
debitorer der skylder fra 1 øre op til 50 kroner, frafaldne kunder er blevet
krediteret (via kreditnota) og to kunder er blevet bogført som tab på
debitor, MEN disse transaktioner går (næsten) ikke igennem, når jeg laver en
debitor/periodisk/saldoliste står de STADIG som om de skylder f.eks. 23
ører, når jeg så laver et kontokort på den enkelte står der - rigtigt - at
han skylder ingenting.

Disse transaktioner er enten blevet bogført via kassekladde (tab på
debitorer) eller debitorer/daglig som kreditnotaer.

Jeg HAR selvfølgeligt talt med min revisor som er lige så uforstående som
jeg - tilsyneladende er det et forbigående problem, da NYE fakturaer - som
er faktureret i C5 GODT kan bogføres, med korrekt saldoliste (dette er jeg
dog ikke 100% sikker på), men jeg vil MEGET gerne have en
forklaring/løsning.

--
Tak
Ralph

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 03-10-07 23:09

Ralph skrev i <470410e3$0$13982$edfadb0f@dread15.news.tele.dk> den Torsdag
den 4. oktober 2007 00:00 i gruppen dk.erhverv:
> [...]
> laver en debitor/periodisk/saldoliste står de STADIG som om de skylder
> f.eks. 23 ører, når jeg så laver et kontokort på den enkelte står der -

Kunne det tænkes, at du ikke bruger d.d. som dato for saldolisten?

Når kontokortet står korrekt, burde saldolisten også virke.

Henrik, Dianalund
http://www.adsense-success.co.nr - http://www.tjenfritid.dk/blog
http://www.tjenfritid.dk/recommends/wanna-earn-cash/

Fra : Ralph

Dato : 03-10-07 23:21

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@gmx.net> skrev i en meddelelse
> Kunne det tænkes, at du ikke bruger d.d. som dato for saldolisten?
>
> Når kontokortet står korrekt, burde saldolisten også virke.

Desværre, jeg har prøvet med dd som dato, så står de som om de har forfald
for 31-60 dage, hvis jeg ændrer det til 31.12.2007 står de som om de har
forfald for +120 dage.

Mit sidste græsstrå er mit logon, jeg logger aldrig på som supervisor, kan
DET have noget at sige?

Og HVIS det har, skal jeg så bogføre om igen eller hur?

Keep answers coming - sengetid nu, men jeg svarer igen i morgen (dag)

--
Ralph

Fra : Ralph

Dato : 03-10-07 23:14

> Hejsa
>
> Problem: Jeg er MEGET ny bogholder, mit regnskab er blevet overført fra
> PC+ til C5-light.

Hov - har det noget at gøre med at jeg normalt IKKE logger på som supervisor
at skaffe? Bare en tanke, som sagt, jeg er MEGET grøn.

--
Ralph

Fra : RIP

Dato : 04-10-07 08:19

såvidt jeg husker, så er der et menupunkt der hedder "genberegn
debitorsaldi". Det burde løse dit problem.

mvh

René

Fra : Ralph

Dato : 04-10-07 08:40

"RIP" <petersen@fitness.dk> skrev i en meddelelse news:470493f9$0$7610>
såvidt jeg husker, så er der et menupunkt der hedder "genberegn
> debitorsaldi". Det burde løse dit problem.

Det hedder debitor/periodisk/efterberegn saldi og det afhjælper ingenting.

--
Ralph

Fra : Ralph

Dato : 04-10-07 09:20

> Hejsa
>
> Problem: Jeg er MEGET ny bogholder, mit regnskab er blevet overført fra
> PC+ til C5-light.

Problem løst. : debitor/periodisk/automatisk udligning

Tak for input

Ralph