ePosthus og 'komponent' fra TDC ?
Fra : Finn

Dato : 27-09-07 18:47

Hej gruppe,

Fik denne i dag..

...........snip.............
ePosthuset har fået ny ”log på” side Første gang du vælger ”log på
ePosthuset”, kan du blive bedt om at downloade en komponent fra TDC -
det skal du svare ja til. Det er kun første gang, du skal gøre dette.
Når du har valgt en af ”log på” mulighederne, huskes dette til næste gang.

Intet ellers om hvad der foregår hos den Kgl. Fodpost.

Nogen her, der kender til hvad de har gang i, samt hvad det er for en
'komponent'.

Underligt.... der prøves konstant at få læret befolkningen ikke at sige
ja eller installer 'ting' uden at kende indholdet - og så meddeler
statslige institioner lige det modsatte

Venlig hilsen
Finn

Fra : Peter Lind Damkjær

Dato : 27-09-07 20:53

Finn skrev:

> Nogen her, der kender til hvad de har gang i, samt hvad det er for en
> 'komponent'.

Samme komponent som anvendes af Skat.dk, Klasselotteriet.dk, etc.

Den hedder OpenLogon/OpenSign og udvikles i open source projektet
OpenOCES.org

/Peter

Fra : Finn

Dato : 27-09-07 21:11

Peter Lind Damkjær wrote:
> Samme komponent som anvendes af Skat.dk, Klasselotteriet.dk, etc.
>
> Den hedder OpenLogon/OpenSign og udvikles i open source projektet
> OpenOCES.org

Mange tak Peter - gid de væsner evnede/blev uddannet til at meddele sig
informativ anno 2000... nå men jeg kender det indenfra, så jeg burde
egentligt ikke forundres

Venlig hilsen
Finn

Fra : SlashDot

Dato : 28-09-07 00:56

On Thu, 27 Sep 2007 22:10:49 +0200, Finn wrote:

> gid de væsner evnede/blev uddannet til at meddele sig
> informativ anno 2000... nå men jeg kender det indenfra, så jeg burde
> egentligt ikke forundres

Det skal vi ikke forvente de gør. Det er med PD ligesom med det offentlige,
at de svagest begavdede får IT supporterjob hos dem, og cheferne ved intet
om hvad der foregår.

Deres ePosthus bliver aldrig en succes, for hvem gider downloade en fil ad
gangen
Hele setuppet og funktionaliteten er idiotisk lavet. Hvordan vil du f.eks
printe dine 1000 pdf breve ? Nej vel.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-09-07 07:28

On Fri, 28 Sep 2007 01:56:07 +0200, SlashDot <slashdot@nospam.invalid>
wrote:

> Det skal vi ikke forvente de gør. Det er med PD ligesom med det offentlige,
> at de svagest begavdede får IT supporterjob hos dem, og cheferne ved intet
> om hvad der foregår.

Du ved helt tydeligt ikke ret meget om IT i Post Danmark. De har et på
mange måder teknisk avenceret setup og de har virkelig kompetente folk
til at bygge og drive systemerne.

-A