Udpakke class filer fra JAR filer med java~
Fra : Lars Lindgren

Dato : 30-09-07 12:05

Hej, er der nogen som har et forslag til hvordan man fra et java program
sørger for at klasserne i en hentet JAR udpakkes. Skal bruges til at en
klient fra en central server afhenter en JAR filen som indeholder nogen
shapes (trekant, firkant osv.). Når den er hentet udpakkes klassefilerne og
klienten har nu adgang til den nye funktionalitet som andre klienter har
lavet og lagt op på serveren. Selve client/server kommunikationen er ikke
problemet, derimod det med at udpakke class filen - hvad gør man ?

På forhånd tak.
Lars

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 30-09-07 14:50

Lars Lindgren wrote:
> [...]
> lavet og lagt op på serveren. Selve client/server kommunikationen er ikke
> problemet, derimod det med at udpakke class filen - hvad gør man ?

Du kan udpakke en jar fil med kode fra java.util.jar !

Mmen hvorfor vil du udpakke ?

Java loader jo glimrende klasser fra en jar fil.

Og hvis du laver en URLClassLoader med en HTTP URL til
jar fil så behøver du heller ikke skrive noget download
kode.

Arne

Fra : Lars Lindgren

Dato : 30-09-07 18:52

> [...]
>
> Og hvis du laver en URLClassLoader med en HTTP URL til
> jar fil så behøver du heller ikke skrive noget download

OK, tak for hjælpen Arne, Jeg prøver at kigge nærmere på URLClassLoader.
Tak.

mvh. Lars