Beskyttelse
Fra : Ernst

Dato : 06-10-07 12:17

Hej jeg er ny her.

Ved nogen her hvordan man beskytter et billede på en webside mod kopiering??

Er denne gruppe overhovedet den rigtige, jeg bruger Frontpage.

Med venlig hilsen

Ernst Jensen

Fra : enkvinde

Dato : 06-10-07 13:20

> [...]
> kopiering??
>
> Er denne gruppe overhovedet den rigtige, jeg bruger Frontpage.

Hej Ernst og velkommen til.

At forhindre kopiering er håbløst .......Når en bruger ser din hjemmeside,
så gemmens billederne nemlig i brugernes pc.

Uanset hvad du laver din hjemmeside i, så er den eneste måde at beskytte
dine billeder mod kopiering, at du aldrig lægger dem op på nettet.

Du kan så med forskellige værktøjer, feks.højreklik forbudt forhindre at
billedet stjæles direkte fra din side.... Altså, hvis brugeren ikke er så
frisk, at han/hun sagtens kan læse kildekoder og hente billedet alligevel

Men det er som at kæmpe mod vindmøller. Spild af tid. Dem som vil stjæle,
skal nok gøre det.

Hilsen Eva

www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : Wilstrup

Dato : 06-10-07 13:47

"Ernst" <mail@ernstjensen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> mod kopiering??
>
> Er denne gruppe overhovedet den rigtige, jeg bruger

Glem alt om det - det er ikke muligt - hvis du lægger noget ud
på nettet af billeder, så kan enhver der gider at gøre det,
kopiere det uden særlige problemer. Du kan naturligvis
beskytte hele hjemmesiden med koder, men du kan ikke eksplicit
beskytte et billede på nogen måde, hvor det ikke kan kopieres.

Hvis dit billede er interessant nok, vil man kopiere det, uden
at du kan gøre en snus ved det. Så beklager.

Og ja - det er en frontpage-gruppe.

Fra : Ernst

Dato : 06-10-07 15:00

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis dit billede er interessant nok, vil man kopiere det, uden
> at du kan gøre en snus ved det. Så beklager.

eller CTRL+A virker, det er faktisk slet ikke muligt at markere noget
derinde.

Men ok selvfølgelig kan det lade sig gøre at kopiere hvis man absolut vil,
jeg har fundet et Javascript som kommer med en beskedbox når man
højreklikker på siden, men man kan kopiere med tastaturet.

Fra : enkvinde

Dato : 06-10-07 16:39

> eller CTRL+A virker, det er faktisk slet ikke muligt at markere noget
> derinde.

Jeg har ingen begrænsninger på ovenstående adresse.

Hilsen Eva
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 06-10-07 17:04

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev :

>Jeg har ingen begrænsninger på ovenstående adresse.

På fx http://www.ambassen.dk/edb/virus.php :

onselectstart="return false">

At det så kun virker i IE og nemt kan omgås også her, er en anden
ting.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Wilstrup

Dato : 07-10-07 09:48

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i
meddelelsen

> [...]
> false"
> onselectstart="return false">
>
> At det så kun virker i IE og nemt kan omgås også her, er en

Udgangspunktet var om man kunne hindre kopiering - mit svar:
det kan man ikke - og det fastholder jeg . Man kan
besværliggøre det, men ikke hindre det. Laver man en
adgangskode til hjemmesiden hvor kun bestemte personer kan
komme ind, så kan man i højere grad hindre kopiering fra
fremmede -men altså ikke en generel mulighed for at hindre
kopiering, hvilket var det, jeg svarede på.

Fra : Wilstrup

Dato : 07-10-07 09:46

> eller CTRL+A virker, det er faktisk slet ikke muligt at
> markere noget
> derinde.

At man ikke kan højreklikke ved bestemte javascripts har intet
med sagten at gøre - man kan til enhver tid kopiere et billede
fra en skærm fx ved et simpelt screendump.

> [...]
> man
> højreklikker på siden, men man kan kopiere med tastaturet.

Netop.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 06-10-07 15:00

"Ernst" <mail@ernstjensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kopiering??
>
> Er denne gruppe overhovedet den rigtige, jeg bruger Frontpage.

Hej Ernst

Som du andre sider, glem det.

Men du kunne jo lægge et vandmærke i dine billeder, så kan de ikke bruges.
Der kunne stå copyright eller din navn, eller noget helt andet. Med det ses
jo selvfølgelig også på hjemmesiden.

Håber du finder noget du kan bruge.

Venlig hilsen
Jesper c",)

Fra : Mette

Dato : 06-10-07 16:36

"Jesper Hansen" <jmxxh@xx.tdcadsl.dk(fjern x'er for mail)> skrev i en
meddelelse news:470794dd$0$25403$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> Der kunne stå copyright eller din navn, eller noget helt andet. Med det
> ses jo selvfølgelig også på hjemmesiden.

For nogle måneder siden så jeg et indlæg af Jens Peter Karlsen på denne
gruppe, som nævner, at vandmærkebeskyttede billeder kan laves i en opløsning
så lav, at den kun egner sig til at blive vist på en skærm.

mvh
Mette

Fra : Ernst

Dato : 06-10-07 17:43

"Mette" <invalid@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
opløsning
> så lav, at den kun egner sig til at blive vist på en skærm.

Jeg takker for svar, og ja det er rigtigt at de forskellige beskyttelser
mest er rettet mod IE.

Den med vandmærkerne er slet ikke dum, den tror jeg jeg bruger.

Hav en fortsat god weekend.

Hilsen
Ernst
www.ernstjensen.dk
www.dukkehuset.eu

Fra : Wilstrup

Dato : 07-10-07 09:49

Fra : Wilstrup

Dato : 07-10-07 09:50

Et vandmærke hindrer ikke kopiering, men besværliggør
kopieringen, hvis man vil benytte billedet til eget formål.
Spørgsmålet var om man kunne forhindre kopiering af billeder
på en hjemmeside. Svaret er altså stadig nej. Man kan