Opløsning i frontpage.
Fra : Josie

Dato : 06-10-07 10:23

Hej gruppe.

Jeg er nybegynder i hjemmesider.
Er det lige meget hvad opløsning man laver en hjemmeside i frontpage ? eller
hvad opløsning skal man lave den i så man kan se den ordentligt i alle
opløsninger ?
m.v.h Bob.

Fra : enkvinde

Dato : 06-10-07 13:10

> [...]
> Er det lige meget hvad opløsning man laver en hjemmeside i frontpage ?
> eller hvad opløsning skal man lave den i så man kan se den ordentligt i

Hej Bob og velkommen til.

Når man taler om hjemmesiders størrelse, så snakker man om opløsning i
pixels.

Skal alle kunne se din side ordentlig, så bør du faktisk holde dig under 800
pixels i bredden. Det er hvad de "gamle" computerskærme kunne indeholde på
en fuld skærm. Der er dog ikke mange idag som har denne størrelse skærme
mere. Det betyder dog ikke, at du så uhæmmet kan brede dig og fylde en hel
bredskærm. I dag arbejder mange nemlig med flere vinduer åbne og de vil hade
dig, hvis din side kræver fuld skærm

Selv er jeg landet på omkring 875 pixels, som jeg har fundet som bedste bud
på kompromisset.

Hilsen Eva

www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : Josie

Dato : 07-10-07 06:07

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> vinduer åbne og de vil hade dig, hvis din side kræver fuld skærm
>
> Selv er jeg landet på omkring 875 pixels, som jeg har fundet som bedste

Jeg takker mange gange for svaret,.
Mvh.Bob.