Redigering af knapper i billedprogram!
Fra : jonathan

Dato : 26-09-07 18:45

Hey!

Jeg har den her knap her som hedder forside hvor der er en
irreterende hvid kant:

http://the-farmers.fristedet-agger.dk/test.html

folk siger at jeg skal bruge et billedredigerengsprogram så
tænkte at det var på tide at spørge her inde, vis i ved hvordan
jeg kan få få det vide til at blive gennemsigtigt så det bare går
igennem og blir' baggrundsfarve.

Hvis nogle kender et gratis program der kan gøre det må i godt
sige det og evt. skrive en lille manual om hvad jeg skal gøre ^^

-Tak på forhånd!

-Jonathan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jonathan

Dato : 26-09-07 18:46

Håber jeg har skrevet i den rigtige gruppe!

Fra : Kristian Bønnelykke ~

Dato : 26-09-07 19:25

jonathan skrev:
> Håber jeg har skrevet i den rigtige gruppe!
>
> -Jonathan

Nu har det jo ikke så meget med flash at gøre, men du skal bruge et
program som f.eks. adobe photoshop (enten version CS, CS2 eller nyeste
CS3) hvor du kan gemme til web og vælge den hvide farve som gennemsigtig.

Fra : jonathan

Dato : 26-09-07 19:43

Hey!

I photoshop skal man åbne den og så er der en funksion der kan gøre
billedbaggrunden ex. sort?

Fra : Kristian Bønnelykke ~

Dato : 26-09-07 19:56

jonathan skrev:
> Hey!
>
> I photoshop skal man åbne den og så er der en funksion der kan gøre
> billedbaggrunden ex. sort?
>
> -Jonathan

Ja, det er den nemme løsning. eller som du selv siger kan du gøre den
gennemsigtig. tryk på filer -> "Save for web" (sørg for det er GIF der
er valgt) -> vælg den hvide farve og gør den gennemsigtig med ikonet
under den.

Fra : jonathan

Dato : 26-09-07 20:07

Kristian Bønnelykke Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:

> [...]
> gennemsigtig. tryk på filer -> "Save for web" (sørg for det er GIF der
> er valgt) -> vælg den hvide farve og gør den gennemsigtig med ikonet

Vi har heldig vis Photoshop herhjemme så skal lige have det installeret så
kigger jeg lige på det!

du har hjulpet mig meget indtil videre TAK!

Fra : jonathan

Dato : 27-09-07 14:02

> [...]
> gennemsigtig. tryk på filer -> "Save for web" (sørg for det er GIF der
> er valgt) -> vælg den hvide farve og gør den gennemsigtig med ikonet

Jeg forstår ikke, hvad for et ikon er det der gør det gennemsigtigt