Flash hjemmesider eller ?
Fra : /Peter

Dato : 24-09-07 18:59

Nu har jeg set mindst to fantastike hjemmesider:
Lene Bjerre
http://www.lenebjerre.dk/start.asp?lang=dk

Dolce Gabbana
http://ita.dolcegabbana.it/main.asp#

HVORDAN er de lavet,
hvilket program og evt hvilke plugins til programmet er brugt?

Hvordan aver jeg noget der bare lugter lidt af disse sider?

Jeg vil bare kunne det, om jeg så skal bruge hele den kommemnde vinter

Xpost

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-09-07 21:00

"/Peter" <nospam@no.mail> wrote in

> Nu har jeg set mindst to fantastike hjemmesider:
> Lene Bjerre
> http://www.lenebjerre.dk/start.asp?lang=dk

Flash

> Dolce Gabbana
> http://ita.dolcegabbana.it/main.asp#

Grafik og en masse javascript

> Hvordan aver jeg noget der bare lugter lidt af disse sider?

Hvis det er udseendet du går efter så er det jo grafik du skal lære, ellers
er det enten javascript eller flash du skal igang med.

Fra : Birger

Dato : 24-09-07 23:07

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Hvordan aver jeg noget der bare lugter lidt af disse sider?
>
> Jeg vil bare kunne det, om jeg så skal bruge hele den kommemnde vinter

Kan ikke lige lade være...
Har kun set siderne i IE.

Ved da ikke lige om det er noget at efterligne...
Specielt D&G... Sider der åbner i et nyt vindue - og i fuld skærm, hvilket
faktisk er unødvendigt og pisse irriterende, og en uacceptabelt
tilsidesættelse af hvor stort jeg mener mit browservindue skal være, -
specielt eftersom den nederste tekst alligevel ikke kan læses. Musik ( støj
i mine ører), uopfordret og uden advarsel, som i tilgift ikke kan afbrydes,
andet end ved at slukke for lyden på PC'en - eller måske dybt begravet i en
menu, man først skal lede efter, for at finde den.
Link man ikke kan se hvor fører hen, og kun røber sig ved at musemarkøren
ændres, og farver så man ikke kan læse teksten.
Det kan da godt være at grafikken og deres produkter er flotte.
Designet af siden skulle de have haft hjælp til - det er ikke en side jeg
vil besøge igen, eller anbefale til andre...

Lene Bjerres er pænere.
Når jeg kigger kataloger på nettet - varer i det hele taget - er priser ret
væsentlige, også selvom man ikke kan handle på siden. Men der er ikke nogen.
Nogle af linkene åbner i nye sider, hvilket der vist egentlig ikke er grund
til.
Grafikken som må være flash, kan man vel have sin egen mening om. Jeg finder
den en smule triviel og for meget. Det er samme overgang der anvendes mellem
rigtig mange af billederne. Lidt fantasi, ville hjælpe. Man skal ikke vente
på at billederne hentes - men man skal vente på al flimmeret forsvinder, så
man kan se dem.
Finder den også for stor. Den kan ikke ses (uden scroll - væsentligt når det
er billeder) mindre end ca.1024x750. Selv om mange har monitorer der kan
klare det, er det langt fra alle.
Og der er ikke ret meget andet end billeder. Lidt tekst eller beskrivelse,
så man ved hvad det egentlig er, der ønskes præsenteret.
Nogle af de få sider, der indeholder tekst, har så også farvede scrollbarer,
så man ikke lægger mærke til dem og undres. Og det er så ikke konsekvent -
andre af tekst-siderne bruger browserens scrollbar, så man scroller menuen
ud af vinduet for at læse den nederste tekst.
Endelig har jeg nogle få gange problemer med at vælge undermenu - den
forsvinder når musen flyttes ud af menupunktet der viser den.
Men der er da nogle gode takter, og det ser da flot ud.

Så du må i gang med at studere flash og scripting.

Birger

Fra : Kristian Bønnelykke ~

Dato : 26-09-07 19:23

/Peter skrev:
> [...]
>

> Hvordan aver jeg noget der bare lugter lidt af disse sider?
>
> Jeg vil bare kunne det, om jeg så skal bruge hele den kommemnde vinter

Du kan prøve at kigge igennem siderne på http://www.thefwa.com (rene
flash sider) - der er nogle ting jeg godt gad lære

- Kristian Bønnelykke

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 30-09-07 21:34

/Peter skrev:
> [...]
> hvilket program og evt hvilke plugins til programmet er brugt?
>

> Hvordan aver jeg noget der bare lugter lidt af disse sider?

Flot visuel præsentation kan sagtens opnås
uden Flash, men lidt hekseri med billeder og
baggrundsbilleder og lidt JavaScript. Jeg er
ikke.

Informationsarkitektonisk er der ikke tænkt
dybt over kundens behov for informationer, og
da slet på sorte tomme sider.

Det vigtigste for en hjemmeside r er
at læseren /straks/ kan overskue om hun/han er komme det
rigtige sted hen? Og for let ved at finde de
varer, han eller hun er interesseret i.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Sondre Smedsrud Bekk

Dato : 10-10-07 01:01

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:

> [...]
>
> Det vigtigste for en hjemmeside r er
> at læseren /straks/ kan overskue om hun/han er komme det
> rigtige sted hen? Og for let ved at finde de

Heisann, forstår godt at du er interressert i Flash design...

Her er tre sider som kan vekke enda mer interresse:

www.2advanced.com
www.mjau-mjau.com
www.wmteam.de

Dette er noen av de beste og største webdesign firmaene...

Og de spesialiserer seg på Flash og Animasjon

Håper dette hjelper deg i riktig retning

Mvh

Sondre Bekk

Web.Bekk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 11-06-08 20:18

Sondre Smedsrud Bekk skrev:
> Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:

Du har vist sendt dit svar til den forkerte. Jeg
er ikke interesseret i Flash, men i webdesign.

> Heisann, forstår godt at du er interressert i Flash design...
>
> Her er tre sider som kan vekke enda mer interresse:

> [...]

Jeg har kun set den første, og jeg er endnu
mindre imponeret end af de eksempler Peter
bragte til torvs. Man skal virkelig lede
for at finde så ringe /web/design.

"Progressive Design Technology" i webdesign
er klart defineret af Stuart Langridge:

Teknologier ud over HTML og CSS
1. skal være brugbare, det vil sige, de skal tilføre
websiden en definitiv funktionalitet i retning af øget
brugbarhed;
2. skal være tilgængelige, det vil sige, hvis en browser
ikke håndterer den pågældende teknologi, skal siden fortsat
være brugbar;
3. skal være let at implementere uden særlige scripts på
siden og uden særlige attributter til HTML-elementerne,
såsom onclick, onmouseover, onmouseout);
4. ikke må influere på hinanden – det vil sige ét script må
ikke forhindre at et andet script kan fungere; og
5. er separeret fra indholdet og residerer i en ekstern fil.

> Dette er noen av de beste og største webdesign firmaene...

Hvem siger det? Jeg vil gerne tro på
"største" - Verden vil bedrages. Til
gengæld passer ordet "beste" ingen steder.
Det er ikke Webdesign, det er som du selv
siger Flash og Annimation, som er en
helt anden kop te.

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Ib K. Jensen

Dato : 10-06-08 11:49

/Peter wrote:
> [...]
>

> Hvordan aver jeg noget der bare lugter lidt af disse sider?
>
> Jeg vil bare kunne det, om jeg så skal bruge hele den kommemnde vinter

Hvis du vil se noget mere avanceret, så prøv:

2advanced.com

--
Venlig hilsen
Ib K. Jensen