Skærme
Fijala 3554
2 skærme
Fra : Ukendt

Dato : 09-10-07 08:19

Hej -

Min laptop er tilsluttet ekstern skærm via docking station.

Kan jeg på nogen måde komme til at anvende to skærme (ekstern + laptoppens
skærm), således at billedet på de to skærme ikke nødvendigvis er ens?

Hvis ja: Hvordan gør jeg det?

Tak for hjælpen!

- Jensby

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 09-10-07 12:21

Jan Bang Jensby skrev:
> [...]
>
> Kan jeg på nogen måde komme til at anvende to skærme (ekstern + laptoppens
> skærm), således at billedet på de to skærme ikke nødvendigvis er ens?

Din labtop burde have en Fn-F-taste kombination som kan skifte mellem
intern skærm, extern skærm eller begge. På min Acer er det Fn F5 (hold
Fn nede og tryk F5), men kig på F-tasterne (eller i manualen) og se om
ikke der er et lille skærm-ikon på een af dem.

Hvis din grafikkort-driver kan klare det, kan du gå i
skærm-indstillinger og der vælge om du vil udvide Windows-skrivebordet
til skærm-2. Ellers vises bare det samme billede på begge skærme.

Venligst
Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-07 14:28

"Flemming Holm Jensen" skrev

> [...]
> og der vælge om du vil udvide Windows-skrivebordet til skærm-2. Ellers
> vises bare det samme billede på begge skærme.

Tak for svaret Flemming! Så langt så godt.

Det er lykkedes mig at få to skærme til at virke uafhængigt af hinanden. Jeg
kan imidlertid ikke få opløsningen til at passe.

Fx "fylder" skrivebordet og alle åbne programmer mere end én skærm - og det
er irriterende, at noget af visningen er uden for skærmenes kanter.

Kan det skyldes, at min laptop er med widescreen?

- Jensby

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 09-10-07 14:35

> [...]
> er irriterende, at noget af visningen er uden for skærmenes kanter.
>
> Kan det skyldes, at min laptop er med widescreen?

Det kan det godt, men du burde kunne indstille de to skærmes opløsning
uafhængigt af hinanden.

Hvis du under skærmindstillinger vælger skærm nr 2, klikker "avanceret"
og derefter vælger faneblad "skærm" kan du se hvad slags skærm der er
valgt som nr. 2. Den står måske kun til standardskærm og kan derfor ikke
sættes til den rigtige opløsning. For begge skærme gælder det at man
skal vælge den rigtige. Muligvis skal du have fat i en driver, hvis ikke
windows kender din skærm nr. 2.

Venligst
Flemming