Ydelse forskel på AGPX4 og AGPX8??
Fra : Thomas Frølich

Dato : 08-10-07 14:59

på et 7800GS , kan man mærke bestydelig forskel med et bundkort hvor der er
AGPX8??

Bunkortet er et PlantiniX 8/333

Thomas

Fra : Per Jensen

Dato : 08-10-07 15:09

Thomas Frølich skrev:
> på et 7800GS , kan man mærke bestydelig forskel med et bundkort hvor der er
> AGPX8??
>
> Bunkortet er et PlantiniX 8/333
>
> Thomas

Prøv at installere 3Dmark og test maskinen! så får du en score, og du
kan sammenligne med/uden AGP *8

Du kan hente programmet på tweak.dk's downloadside.

// Per.

Fra : Thomas Frølich

Dato : 08-10-07 19:40

> Prøv at installere 3Dmark og test maskinen! så får du en score, og du kan
> sammenligne med/uden AGP *8

Mit bundkort understøtter ikke AGPx8.

Ville høre om, der var den helt store forskel.

Tak for jeres respons

Thomas

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-10-07 06:21

"Thomas Frølich" <OdaenDK@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Mit bundkort understøtter ikke AGPx8.
>
> Ville høre om, der var den helt store forskel

Det er noget tid siden jeg forlod AGP markedet, men dengang AGP8x blev
lanceret var det marketingsstunt akkurat som med SATA2. Der fandtes og hvis
muligvis stadig ikke noget udstyr der kan udnytte den ekstra båndbredde.

Der blev foreslået 3Dmark tidligere, hvad siger dit resultat på mod deres
online database?

--
Bjarke Andersen

Fra : Esben

Dato : 09-10-07 17:26

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er noget tid siden jeg forlod AGP markedet, men dengang AGP8x blev
> lanceret var det marketingsstunt akkurat som med SATA2.

Tror du at SATA2 blev opfundet fordi der var en marketingafdeling der bad om
det?

--
Esben

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-10-07 18:40

"Esben" <esbenSENDSPAMHERE@gruf.LAND> crashed Echelon writing

> Tror du at SATA2 blev opfundet fordi der var en marketingafdeling der
> bad om det?

Nej, men marketingsafdelingerne havde travlt med at klistre SATA2 over alt
på nye produkter.

Der findes endnu ikke nogen enheder der kan udnytte den 1,5Gb/s
båndbredde som SATA1 har, så vi havde slet ikke brug for den ekstra
båndbredde....endnu.

Akkurat som dengang med AGPx8.

Og de er allerede igang med at fordoble hastigheden endnu en gang på SATA.

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas Frølich

Dato : 10-10-07 21:51

> [...]
>
> Der blev foreslået 3Dmark tidligere, hvad siger dit resultat på mod deres

Jeg fik installeret 3DMark2001 og kørte Benchmark, og fik en score på 8930

Thomas

Fra : Laziter [9440]

Dato : 11-10-07 02:12

"Thomas Frølich" <OdaenDK@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg fik installeret 3DMark2001 og kørte Benchmark, og fik en score på 8930

Ikke nogen synderlig god score, men 3DMark2001 er også noget møg til at
teste dit grafikkort med.
Dit resultat afhænger mest af CPU'ens og FSB'en hastighed.
På min gamle spand med en overclocket AMD XP 1800+ @ 3200+ fik jeg omkring
16.000 med et 7600GS, det var så inden min CPU fandt ud af at den var for
gammel og slip forbindelsen til livet.
Nu sidder der en ældre herre der hedder AMD XP 1700+ @ stock, med den får
jeg omkring 12.000.

Brug 3DMark2005 da det er den bedste udgave at teste grafikkort ydelse med.

Mvh
Benjamin

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-10-07 04:11

Laziter [9440] wrote:

> Brug 3DMark2005 da det er den bedste udgave at teste grafikkort ydelse med.

3DMark er og bliver en kunstig benchmark der er afhængig af resten af
maskinen.

Den bedste måde at teste grafikkortydelse er med spil.

Jesper Poulsen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 11-10-07 21:38

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> 3DMark er og bliver en kunstig benchmark der er afhængig af resten af
> maskinen.
>
> Den bedste måde at teste grafikkortydelse er med spil.

Ja det er rigtigt nok, men netop 2005'eren er den udgave der trækker mest på
grafikkortet, det kan give et rimeligt godt indtryk af hvad grafikkortet kan
klare.

Personligt vil jeg heller ikke bruge scoren til noget da den, som du selv
siger, er kunstigt benchet.

Jeg har for det meste brugt spildemoers indbyggede benchmark hvis en sådan
har været tilgængelig.
Den giver et meget bedre billede af hvad man kan forvente at få ud af det
enkelte spil.

Mvh
Benjamin

Fra : Hans

Dato : 08-10-07 15:37

Thomas Frølich wrote:
> på et 7800GS , kan man mærke bestydelig forskel med et bundkort hvor
> der er AGPX8??
>
> Bunkortet er et PlantiniX 8/333

Forskellen er ganske lille og slet ikke den forbedring, som man rent
umiddelbart forventer når man ser tallene x4 og x8.

Hans