Udskiftning af 7800 GT?
Fra : Rune Vestergaard

Dato : 06-10-07 08:31

Hej

Jeg har et ASUS Nvidia GeForce 7800 GT med 256 mb ram. Ramdac 400 mhz

Jeg kan ikke længere trække de store spil til min tilfredsstillelse.

Bioshock og Oblivion feks.

Hvad skal jeg købe istedet? Helst ikke over 1500 kr.

Er et 8600 GT bedre end et 7800 GT? et 8600 med 512 mb koster jo kun 1000
kr.

mvh
Rune

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-10-07 09:48

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=380592

> Er et 8600 GT bedre end et 7800 GT? et 8600 med 512 mb koster jo kun 1000
> kr.

I Oblivion er det.
http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=715&model2=855&chart=298
http://www.hardwaresecrets.com/article/452/9

Som du ser, så spiller et 7600GT ofte lige op med et 8600GT OC.

Jesper Poulsen

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-10-07 10:06

Rune Vestergaard wrote:
> [...]
>
> Hvad skal jeg købe istedet? Helst ikke over 1500 kr.
>
> Er et 8600 GT bedre end et 7800 GT? et 8600 med 512 mb koster jo kun

Spar op en måned mere og ryg på et GeForce 8800GTS. De fås ned til omkring
2.000,-. Der vil du virkelig kunne mærke forskel. Det ville synd at spare de
sidste 500,-, og du ærgrer dig om nogle måneder.

http://tinyurl.com/2yavyk

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-10-07 10:07

Per Nielsen wrote:
> http://tinyurl.com/2yavyk

Du skal nok starte her

http://tinyurl.com/yr6mre

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 06-10-07 10:17

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.dk> wrote in message

> Spar op en måned mere og ryg på et GeForce 8800GTS. De fås ned til omkring
> 2.000,-. Der vil du virkelig kunne mærke forskel. Det ville synd at spare
> de sidste 500,-, og du ærgrer dig om nogle måneder.

Jeg er skam villig til at smide 2k efter et kort så.

Men ville meget gerne have et "silent" kort ligner ikke man kan få 8800
i den version?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-10-07 10:25

Rune Vestergaard wrote:

> Men ville meget gerne have et "silent" kort ligner ikke man kan få 8800
> i den version?

8800 er silent nok til de fleste. Jeg har stået ved siden af et og det
var tavst.

Jesper Poulsen

Fra : Esben

Dato : 09-10-07 17:28

"Rune Vestergaard" <runev@REMOVErunev.dk> skrev i en meddelelse

> Men ville meget gerne have et "silent" kort ligner ikke man kan få
> 8800 i den version?

8800gts siger meget lidt - blæser og køler er jo væsentligt større end i
andre kort, så der skal ikke så mange omdrejninger til.

--
Esben

Fra : mop

Dato : 06-10-07 20:32

jeg vil da gerne smide 500 kr for det gamle kort (har selv et og vil teste
sli)

Mogens

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 07-10-07 08:15

"mop" <junk.mop@hofsted.com> wrote in message
> jeg vil da gerne smide 500 kr for det gamle kort (har selv et og vil teste
> sli)

Det blir smidt over i min anden computer istedet

Fra : mop

Dato : 07-10-07 10:42

ok ..