Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Kan man have 2 grafikkort på en maskine?
Fra : ___@____

Dato : 30-09-07 20:51

Hej.
Vil høre om man kan installerer 2 grafikkort på en maskine.
Jeg har pt. 1 grafikkort "AGP" til min alm. skærm 21".
Grafikkortet har godt nok 2 udgange 1 DVI og 1 VGA.
Men hvis jeg kobler 2 forskellige skærme på, er jeg nødt til at køre
ekstra skærmen som en klon og så er det ekstraskærmen 19" som
bestemmer opløsningen og så bliver skrivebordet på min alm. skærm for
grov.
Jeg vil gerne installerer et grafikkort mere "PCI" så jeg kan trække
et signal ud til den ekstra skærm som står i køkkenet, men kan det
lade sig gøre??

Fra : Lasse Jensen

Dato : 30-09-07 20:56

___@____ wrote:

> [...]
> Jeg vil gerne installerer et grafikkort mere "PCI" så jeg kan trække
> et signal ud til den ekstra skærm som står i køkkenet, men kan det

Det burde du sagtens kunne. Hvad vil du have på den ekstra skærm?

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-10-07 06:59

___@____ wrote:

> Men hvis jeg kobler 2 forskellige skærme på, er jeg nødt til at køre
> ekstra skærmen som en klon og så er det ekstraskærmen 19" som

Hvad er det for et kort?

Jesper Poulsen

Fra : ___@____

Dato : 01-10-07 07:53

On 30 Sep., 21:56, Lasse Jensen <faf...@gmail.com> wrote:

> Det burde du sagtens kunne. Hvad vil du have på den ekstra skærm?
>
> --
> Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
> Linux, the choice of a GNU generation.

Det samme som på min almindelige skærm, den ekstra skærm står i
køkkenet som fruen bruger til opskrifter se evt. http://www.bullington.dk

Fra : ___@____

Dato : 01-10-07 07:55

On 1 Okt., 07:58, Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> wrote:

> Hvad er det for et kort?
>
> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Kortet er et Radeon 9800

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-10-07 07:59

___@____ wrote:

> Kortet er et Radeon 9800

Det forklarer sagen. Så kan du også få problemer med et PCI-kort i
maskinen. ATI magter ikke rigtigt konceptet med mere end 1 skærm (uanset
om det er på samme grafikkort eller det er fordelt på flere).

Til 24h du Mans i 2006 måtte vi skifte til nVidia på den maskine der
skulle streame på TV for overhovedet at få noget brugbart ud af det.

Jesper Poulsen

Fra : Tonni Madsen

Dato : 01-10-07 16:51

Tja, jeg har ikke rodet med radeon, men på mit 7900gt bruger jeg programmet
Ultramon http://www.realtimesoft.com/ultramon/
Den gør det muligt at opsætte skæremene uafhængi af hinanden... Men som
sagt, ved jeg ikke hvordan det geberter sig på et radeon kort...

Mvh Tonni Madsen

Fra : Hauge

Dato : 01-10-07 16:55

Jesper Poulsen wrote:

> Det forklarer sagen. Så kan du også få problemer med et PCI-kort i
> maskinen. ATI magter ikke rigtigt konceptet med mere end 1 skærm
> (uanset om det er på samme grafikkort eller det er fordelt på flere).

Her er det ATI der klarer det bedst, og Nvidia der er røget på nærgenbrug..

Mon ikke det bare er en fejl 40?

Mvh Hauge

Fra : kazz

Dato : 02-10-07 23:16

"___@____" <stig.wolff@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hvis du ikke skal kigge på begge skærme samtidigt, vil langt det billigste
og ikke mindst nemmeste være at købe en VGA-switch og et forlængerkabel.
Så kan du skifte mellem 2 skærme på det samme grafikkort og det er plug and
play.

Kazz