7600GT eller 8600GT
Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-09-07 01:11

Greetings!

Kigger på nyt grafikkort, men kan ikke rigtigt bestemme mig. Jeg spiller
hovedsageligt Far Cry og har ingen planer om Vista (og deraf følgende DX10).

De to primære kombattanter er:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=256621
GF7600GT 575MHz core
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=378788
GF8600GT 580MHz core

Er det pengene værd at gå op på dette:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=381175
GF8600GT 620MHz core.

- Jeg handler _kun_ ved e-mærkedede butikker.

Jeg har ikke uanede økonomiske ressourcer, så det er
most-bang-for-the-buck jeg søger.

Mit nuværende kort er et GF6600GT - standard clock.

Jesper Poulsen

Fra : Mads

Dato : 30-09-07 11:12

On Sun, 30 Sep 2007 02:11:19 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har ikke uanede økonomiske ressourcer, så det er
>most-bang-for-the-buck jeg søger.
>
>Mit nuværende kort er et GF6600GT - standard clock.

Kik her :
http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html

vælg de kort du overvejer at købe og se hvordan de
yder i 3D spil. Far Cry er godtnok ikke på listen, men
du kan godt sammenligne alligevel

mvh Mads

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-09-07 12:59

Mads wrote:

> http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html

Hvis du lægger mærke til det, så er det overclock-kort jeg har i
tankerne og de forefindes ikke hos Onkel Tom.

> yder i 3D spil. Far Cry er godtnok ikke på listen, men
> du kan godt sammenligne alligevel

Det her bliver man heller ikke klogere af:
http://www.hardwaresecrets.com/article/452/9

Jesper Poulsen

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-09-07 14:46

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis du lægger mærke til det, så er det overclock-kort jeg har i tankerne
> og de forefindes ikke hos Onkel Tom.

Er det ikke smartere bare at overclocke selv? Mit 8800GTS kører med glæde
585/985, mod std. er 513/792. Det tog da ikke mange minutter at opnå med
ATITool (som altså også understøtter Nvidia på trods af navnet).

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-09-07 17:08

Morten Wartou wrote:

> Er det ikke smartere bare at overclocke selv? Mit 8800GTS kører med glæde

Det er ikke alle kort der lader sig overclock'e.

Uanset, så kommer jeg til at stå i dilemmaet om hvad jeg skal købe.

Jesper Poulsen