Hvilket grafikkort til max 1200 kr.?
Fra : madsmadsmads@gmail.c~

Dato : 28-09-07 14:07

Hej gruppe!

Er der en der vil hjælpe mig med at vælge et PCI-express grafikkort
til max 1200 kr? Det skal gerne være støjsvagt (eller kunne gøres
støjsvagt vha en anden køler). Det er ligegyldigt med DX10
kompatibilitet. Jeg har læst om henh. Radeon X1950 Pro og Geforce
7950gt. Er jeg på rette spor? Hvad giver mest bang-for-the-buck, og
hvad er fordele/ulemper ved ATI contra Nvidia chip? Skal bruges til
gaming og film. Min skærmopløsning er 1680x1050 (20.1" WS).

Hvilke kort kan specifikt anbefales? Jeg har set på:

- ASUS EAX1950PRO/HTDP (Detailsalg) http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=247861
- XFX GeForce 7950 GT ExTreme http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=392188
- Sapphire RADEON X1950 PRO (Begrænset version)

Er der nogen der kender et eller flere af ovennævnte?

--
Mads

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-09-07 14:17

madsmadsmads@gmail.com wrote:

> [...]
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=307057
>
> Er der nogen der kender et eller flere af ovennævnte?

Det gør Onkel Tom:
http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=725&model2=710&chart=293

Geforce 7950GT er helt klart at foretrække.

Fordelen ved nVidia er desuden at deres Linux-support er klasser bedre
end ATI's.

Jesper Poulsen

Fra : Kristian

Dato : 07-10-07 14:42

Ville ellers foreslå et Radeon 1950 XT..............men ser at det er
forsvundet fra EDB-prisers hjemmeside.
Godt at jeg fik købt et for et par måneders tid siden....til godt 1200,-

Kristian

<madsmadsmads@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

- XFX GeForce 7950 GT ExTreme