Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hjælp til driverinstalering ATI (2400pro)a~
Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-09-07 14:00

hej jeg har købt dette kort da mit andet geforce 6800gt ikke kunne
håndtere HD grafik og dette skulle være rigtig godt til det, men nu er
mit problem at det går galt under instalationen af driveren, dette er
hvad der sker :

når jeg følger ati driver vejledningen som siger at jeg skal klikke på
anuler når windows fortæller mig at der er kommet nyt hardware, og
derefter skal jeg instalere driverne fra den medfølgende cd, så
fortæller ati-softwaren mig at der ikke er fundet hardware der passer
til driveren så derfor stopper instalationen ?

når jeg følger windows normale måde at instalere på netop ved at
klikke på næste i (nyt hardware fundet vinduet) og vælger instalere
drivere fra cddrevet så bliver alt instaleret korekt, men når jeg
genstarter maskinen og den når ud på skrivebordet så slukker grafikken
ned og der er sort skærm, men harddisken kører stadig . ?

jeg bruger windows xp pro sp2 har afinstaleret alt hvad der har noget
med nvidia at gøre, jeg har prøvet at instalere club 3-d egen drivere
til kortet som de råder en til at gøre hvis man kommer i problemer men
det hjalp heller ikke

jeg er nu gået i gang med at afinstalere på må og få (næsten)jeg
afinstalerer programmer der har bare lidt med grafik at gøre og prøver
så at se om det hjælper, og til sidst må jeg vel instalere windows
helt om (suk) men håber meget at nogen kan hjælpe mig inden det går
helt galt, jeg har altid haft nvidiakort så har aldrig rodet med
drivere til atikort håber at der er nogle triks som nogen kan hjælpe
mig med.

Fra : Per Jessen

Dato : 18-11-07 16:19

Fra : Søren Jensen

Dato : 18-02-08 20:35

"Per Jessen" <per@hyldenet.dk> skrev i en meddelelse

> "Punish the deed, not the breed." <not@home.se> skrev i meddelelsen

hej fik du en løsning på dit problem ??
sider næsten med det samme ,

bundkort: Asus K8V-X SE via chip ( NYT)
cpu : Athlon 64 +3000 (GAMMEL)
1024 mb ram pc 3200 ddr(GAMMEL)
400 watt strømforsyning( GAMMEL)
grafikkort powercolor x1650pro 512 mb ram ddr2 (NYT)

Kan fint installer windows og alledriver til bundkort, men lige så snart jeg
har installert driver til grafikkortet går det galt, sort skærm
har prøvet nyest ati driver og NGO ATI Optimized Driver 1.7.3 og omega
driver.

køre fint med et gforce 4 mx440

Søren