[MySQL] liste alle med samme begyndelsesbo~
Fra : Leonard

Dato : 03-10-07 17:13

I MySQL forventede jeg at:

SELECT name FROM horses WHERE LEFT(name,1)='A' ORDER BY name ASC

ville give mig alle de name, hvor begyndelsesbogstavet er A, men det gør
det ikke.
Hvordan gør jeg det så rigtigt?

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-10-07 17:57

On Wed, 3 Oct 2007 18:12:54 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

> [...]
>
>SELECT name FROM horses WHERE LEFT(name,1)='A' ORDER BY name ASC
>
>ville give mig alle de name, hvor begyndelsesbogstavet er A, men det gør

Det ser ellers umiddelbart rigtigt ud. Hvad får du da som resultatet?

En anden variant, der giver det samme resultat (men som bruger et
eventuelt index):

SELECT name FROM horses WHERE name LIKE 'A%' ORDER BY name ASC

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Leonard

Dato : 03-10-07 18:35

On Wed, 03 Oct 2007 18:57:27 +0200, Peter Brodersen wrote:

> Det ser ellers umiddelbart rigtigt ud. Hvad får du da som resultatet?

Det var det også, jeg havde en condition mere i den select jeghavde
prøvet med og det var den der fejlede.

Fra : Martin

Dato : 03-10-07 18:06

Leonard wrote:
> I MySQL forventede jeg at:
>
> SELECT name FROM horses WHERE LEFT(name,1)='A' ORDER BY name ASC

Har du prøvet med lille a istedet for stort, om det gav anderledes resultat?

Ellers så virker
SELECT .. WHERE name LIKE 'A%'
Ved dog ikk hvad der performance bedst