fra 45km/t til 30 km/t
Fra : Torben Petersen

Dato : 14-09-07 20:12

hej

Er det muligt at drosle en 45km/t knallert til 30 km/t, og få papirerne til
den lavet om til en 30km/t knallert, så det bliver lovligt at køre på den
uden kørekort?

mvh Torben Petersen

Fra : madsen

Dato : 15-09-07 03:32

nej det er ikke muligt
mvh madsen

Fra : AB

Dato : 15-09-07 11:54

Og dit svar er baseret på hvilket grundlag!

/AB

Fra : Henning Lund

Dato : 15-09-07 14:19

AB tastede:
> Og dit svar er baseret på hvilket grundlag!

Loven.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Knud Gjøl

Dato : 15-09-07 15:20

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> AB tastede:
>
> Loven.
Jeg er sikker på, uden at have den fornødne lovparagraf, at det godt kan
lade sig gøre.
Jeg ville dog for en sikkerhedsskyld forhøre mig hos enten politiet (som
burde vide det) eller hos en MC forhandler.
Du burde kunne sætte begrænsningerne i og få den kontroleret og derefter et
stempel på et stykke papir at den er droslet ned og kører som en
langsomtkørende.
At det så er den lidt bagvendte vej og lidt snørklet, hvorfor ikke sælge den
og købe en ny/anden

Fra : AB

Dato : 15-09-07 15:44

> Loven.

Hmm, tvivlsomt..
Jeg vil give Knud ret i, at det kraver noget papir arbejde, ligesom med alle
andre køretøjer der skal omregisteres, men det kan helt sikkert lade sig
gøre

Men nu når nu er så sikker, kunne du sikke lige komme med en henvisning til
den gældende lov!

/AB

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-07 15:49

"AB" <Ab@ab.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sig gøre
>
> Men nu når nu er så sikker, kunne du sikke lige komme med en henvisning

Sakset fra
http://www.fstyr.dk/sw23101.asp:

"Må man bygge sin knallert om, eller ændre fra knallert 45 til 30?
Det er ikke tilladt at foretage konstruktive ændringer ved motor og
lyddæmpersystem eller ændre udvekslingen mellem motor og drivhjul.

Da det ikke er tilladt at foretage konstruktive ændringer på en knallert, er
det ikke tilladt at ændre en stor knallert (45 km/t knallert) til en lille
knallert (30 km/t) eller omvendt."

Er du så overbevist ??

Mvh
Kai

Fra : Henning Lund

Dato : 15-09-07 18:28

Kai tastede:
> Er du så overbevist ??

Tak for det, jeg er selv først kommet hjem nu, så jeg kunne ikke
finde henvisningen til de mistroiske herrer der ikke tror på hvad
man siger.

Fra : AB

Dato : 15-09-07 18:40

> Tak for det, jeg er selv først kommet hjem nu, så jeg kunne ikke finde
> henvisningen til de mistroiske herrer der ikke tror på hvad man siger.

Ikke fordi at jeg ikke tro på dig. Syntes bare at det lyder og er temmeligt
underligt, at man ikke kan få "omklassificeret" et køretøj.

Tænk på alle de dejlige gebyr staten kunne opkræve for sådan en lille
juleleg

/AB

Fra : Knud Gjøl

Dato : 15-09-07 19:25

> Kai tastede:
>
> Tak for det, jeg er selv først kommet hjem nu, så jeg kunne ikke finde
> henvisningen til de mistroiske herrer der ikke tror på hvad man siger.

Det er da ikke et spørgsmål om at tro på hvad du siger, det kan da godt være
at du har ret, blot var dit indlæg lige lovlig kort.
men jeg læser det nu som at du/jeg ikke må gøre det, jeg vil nu alligevel
tro at det kan lade sig gøre, det skal da undersøges

Fra : Torben Petersen

Dato : 15-09-07 19:57

Hej

Jeg takker for svarene.

Torben Petersen

Fra : Johannes

Dato : 02-10-07 00:33

Hej,

Jeg ved at det er muligt at få en scooter forhandler til det.
De tager simpelthen og piller alt af stellet, og sætter det over på et nyt
30 stel - som *passer*,
og sætter den rette begrænsning på.

Det kan svjv kun lade sig gøre hvis delene er ens osv.
(45 og 30 kan vidst godt være ens - blot begræning på 30 feks)

Papirene følger stellet - så lovmæssigt flytter man bare reservedele -
*men* man må jo ikke lave konstruktive ændringer, så derfor det skal være
*helt* samme motor osv,
blot med standard begrænsinger på igen.

Men sikker et bøvl..og man skal jo have et 30 stel - og delene på det skal
være ødelagt, for det kan betale sig.

--
Med Venlig Hilsen
Johannes

Fra : Snakee

Dato : 16-09-07 19:59

Sat, 15 Sep 2007 19:27:41 +0200 skrev Henning Lund følgende på hovedet af
en knappenål:

> Kai tastede:
>
> Tak for det, jeg er selv først kommet hjem nu, så jeg kunne ikke
> finde henvisningen til de mistroiske herrer der ikke tror på hvad
> man siger.

På et spørgsmål om det modsatte kunne lade sig gøre, altså en knallert 30
som bliver droslet op til knallert 45, fik vi hos den forhandler hvor vi
købte vores Gilera Runner 30 for noget tid siden, at vide at det kunne man
ikke fordi det var ulovligt i DK så den er vidst god nok hvor sindsygt det
så end lyder. Jeg synes også det virker lidt fjollet men der er nok en
logisk grund til det, et eller andet sted.

Snakee

--
Lige så længe der er folk på usenet der ikke fatter at man går
efter bolden og IKKE manden, agter jeg at skrive under pseudonym.

Fra : Snakee

Dato : 16-09-07 20:03

Sat, 15 Sep 2007 16:19:48 +0200 skrev Knud Gjøl følgende på hovedet af en
knappenål:

> Jeg er sikker på, uden at have den fornødne lovparagraf, at det godt kan
> lade sig gøre.

Selvfølgelig kan man lave en knallert om så den kører langsommere men
det er altså forbudt i DK.

> Jeg ville dog for en sikkerhedsskyld forhøre mig hos enten politiet (som
> burde vide det) eller hos en MC forhandler.

Spar dig dine anstrengelser. Du får ikke noget ud af det desværre.
En latterlig lov men sådan er det jo med mange ting.

Snakee