Motor til Gocart
Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 12-09-07 19:35

Hejsa allesammen

Vi er ved at bygge en gocart med knallertmotor og ungerne har stillet som
krav at den skal være uden gear-....

Derfor kan min puch 3 gears motor ikke bruges og jeg skal over i noget
andet, jeg har en Tomos motor liggende som skal have renoveret
svingkoplingen, men det virker urimeligt dyrt at skaffe reservedele til den
i forhold til f.eks puch maxi.

Er der andre motor typer som vil være velegnede til et sådant projekt og som
er til at betale ??

Vi mangler faktisk kun at montere motor og så en skivebremse på akslen, så
vi mangler også en skive med kaliber greb og slanger, e.v.t. fra en "død"
scooter..

Thomas

Fra : -::PH::-

Dato : 13-09-07 06:19

"Thomas Duus Jürgensen"

ungerne har stillet som
> krav at den skal være uden gear-....

e.v.t. fra en "død"
> scooter..

Motoren fra en hvilkensomhelst scooter - så får du osse automatgear...?

Per

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 13-09-07 15:52

ja men den er vel noget sværere at integrere når den har kardan træk og ikke
kæde træk

thomas

Fra : -::PH::-

Dato : 13-09-07 19:05

"Thomas Duus Jürgensen" <

> ja men den er vel noget sværere at integrere når den har kardan træk og
> ikke kæde træk

Scootere har ikke kardan, de er kileremstrukne og slutter med nogle tandhjul
inden de ender i en stump (hjul)aksel du kan svejse et tandhjul på.

Du skal nok geare op, altså større tandhjul på "gearkassen" end på
bagakslen.

Her er eksempler på 4-takts kineser-modeller.

http://www.scootdawg.com/page10

http://www.gy6usa.com/gy6_engine.htm#50cc

Per

Fra : Martin

Dato : 14-09-07 12:23

Hey!

Vil lige nævne at hvis du finder ud af at få videre med en scooter-motor på
det projekt så har jeg en hel scooter stående som ikke er pæn eller noget
men motoren fejler intet udover at du skal finde ud af at få sat en
udstødning fast (den larmer)

Og den skal blive din for en plov (den står bare og fylder)

Mail mig hvis det kan bruges!

Fra : Leif

Dato : 14-09-07 14:46

Hej Thomas

Lad være med at handle med Martin, uden du er hel klar over hvad han sælger
dig og til hvilken pris.

Han har stadig ikke sendt mig de aftalte 200kr retur for en handel med Puch
Maxi, der desværre viste
sig at være med ulovlige motordele uden at det var oplyst.

/Leif

===================================

Her er de sidste par email herom:

Hejsa Martin

Jeg troede vi havde en aftale? Kan desværre ikke se du har overført pengene
til mig.

Mvh, Leif

Fra : Brian

Dato : 16-09-07 19:51

"Leif" <DrlykkesSLETMIG@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Puch
> Maxi, der desværre viste
> sig at være med ulovlige motordele uden at det var oplyst.

Der må følge en længere forklaring med til den historie? Du regner vel ikke
med at en Puch Maxi er lovlig, hvis intet andet er nævnt? Alle Maxi'er er
vel tunet nu om dage...

Fra : Leif

Dato : 16-09-07 22:30

"Brian" <Suzuki@cool.dk> wrote in message
> [...]
ikke
> med at en Puch Maxi er lovlig, hvis intet andet er nævnt? Alle Maxi'er er

Diverse mangler blev der fortalt om og accepteret af mig, men når ikke
andet er oplyst, regner jeg med resten er standard-dele.

De fleste Maxi, er der kører her i byen er faktisk lovlige, da vi har en
(træls) aktiv MCbetjent, der vist ikke har andet at lave end
knallert-jagt på sin lille 125'er eller noget der-omkring..........

Herunder er der et udpluk af mails frem og tilbage, hvori han faktisk selv
tilbyder ½ skade for nye dele:

http://my.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?IDI=19457442

Fra : BigMac

Dato : 14-09-07 16:51

hvor i landet??

Fra : Leif

Dato : 14-09-07 19:23

"BigMac" <mail@MCautoFJERN.dk> wrote in message
> hvor i landet??

Han bor / boede omkring Korsør
/Leif

Fra : Martin

Dato : 15-09-07 09:18

Thomas er rendt med den.

Fra : Leif

Dato : 15-09-07 10:22

"Martin" <jadahva@hotmail.com> wrote in message
> Thomas er rendt med den.

Så har du jo penge nok til at sende de 200kr du skylder mig!
/Leif

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 15-09-07 17:00

tak for handlen Martin

Motoren er pillet af og næsten også sat på gocarten

Thomas

Fra : Martin

Dato : 16-09-07 10:26

> Motoren er pillet af og næsten også sat på gocarten

Cool nok. Så er der snart sjov i gaden til ungerne ;)