Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
PayPal for nubber
Fra : Peter Knutsen

Dato : 11-09-07 21:47

Jeg har faktisk haft en PayPal-konto i flere år, og indtil engang for
måske halvandet år siden, da brugte jeg den et par gange om året, til at
betale for køb via eBay.

Nu skal jeg så, om et par uger, overføre et beløb i dollars til en dansk
bruger, og det er vigtigt at han får præcis det antal dollars og cents
han skal have.

Men er det ikke sådan at PayPal "spiser" en del af det beløb jeg
overfører? Sådan at hvis jeg overfører 20 dollars til en anden bruger,
så får han måske kun $19,75, og PayPal spiser de sidste 25 cents?

Hvis det er tilfældet, så må jeg have hjælp til at udregne det præcise
beløb jeg skal indtaste, sådan at ham den anden får nøjagtig det han
skal have.

(Konkret, så er det én der er villig til at bruge sit kreditkort til at
købe et time card til spillet Eve Online, og videresende til mig, idet
han allerede har gennemgået sælgerens besværlige og omstændige
godkendelsesproces. Vi er i samme "guild" i spillet, så jeg vil meget
gerne undgå pinligheder, såsom at han lider et tab, også selv om det kun
er et par kroner.)

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jan Nielsen

Dato : 11-09-07 23:44

Peter Knutsen skrev:
> [...]
> godkendelsesproces. Vi er i samme "guild" i spillet, så jeg vil meget
> gerne undgå pinligheder, såsom at han lider et tab, også selv om det kun

Hvis beløbet du betaler med stammer fra et plastikkort af en art, så
tager paypal en andel af det, stammer det fra en anden bruger derimod
overføres hele beløbet urørt.

Hvad procenten er kan man nok finde i deres hjælp eller spørge om.
Kan se jeg betalte 12.80kr for at modtage 300kr fra et kreditkort via
betalings knap sidst, men det kan jo være det er forskellig sats alt
efter beløb, og knappen koster vist også lidt.

Ved en anden betalte jeg 1.96usd for at modtage 42.50usd også fra
kreditkort men ikke knap.

/Jan

Fra : Peter Knutsen

Dato : 12-09-07 00:14

Jan Nielsen wrote:
> Peter Knutsen skrev:
[...]
> Hvis beløbet du betaler med stammer fra et plastikkort af en art, så
> tager paypal en andel af det, stammer det fra en anden bruger derimod
> overføres hele beløbet urørt.

Jeg betaler med et visa/dankort, gennem min PayPal-konto, og jeg betaler
direkte i US dollars, da produktet ham den anden skal købe, til mig, er
prissat i US dollars (på den måde slipper vi for at han skal bøvle med
vekselkursen - jeg sluger gerne et tab på 1-2% på handelen).

> [...]
> betalings knap sidst, men det kan jo være det er forskellig sats alt
> efter beløb, og knappen koster vist også lidt.

Der er ingen betalingsknap involveret. Jeg regner med at få hans
kontaktoplysninger inden for de næste to uger, og så må jeg se på
hvordan jeg overfører pengene.

> Ved en anden betalte jeg 1.96usd for at modtage 42.50usd også fra
> kreditkort men ikke knap.

Der skal gå $US 38,99 ind på hans konto.

Alternativet er at jeg omregner pengene til danske kroner, og lægger et
par procent oven i, for at kompensere for vekselkurs, og laver en
bankoverførsel til ham. Men han siger at PayPal er generelt bedre, og
jeg kan bl.a. se en fordel i at han har pengene hurtigere.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : KT

Dato : 12-09-07 05:47

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> wrote in message

> [...]
> bankoverførsel til ham. Men han siger at PayPal er generelt bedre, og jeg
> kan bl.a. se en fordel i at han har pengene hurtigere.

En bankoverførsel (indenfor Danmark) er da på plads senest næste morgen kl.
9 (hvis samme bank øjeblikkeligt) - det tror jeg ikke Paypal kan
udkonkurrere på tid (jeg kender ikke Paypal)

Knud

Fra : Jan Nielsen

Dato : 12-09-07 11:09

KT skrev:
> En bankoverførsel (indenfor Danmark) er da på plads senest næste morgen kl.
> 9 (hvis samme bank øjeblikkeligt) - det tror jeg ikke Paypal kan
> udkonkurrere på tid (jeg kender ikke Paypal)

Paypal overfører med det samme, men de tager lidt procenter rundt
omkring, deers forretning skal jo overleve på blot at formidle betalinger.

/Jan

Fra : Peter Knutsen

Dato : 12-09-07 15:42

Jan Nielsen wrote:

> Paypal overfører med det samme, men de tager lidt procenter rundt
> omkring, deers forretning skal jo overleve på blot at formidle betalinger.

Netop derfor jeg spørger. Der skal gå $38.99 ind på ham den andens
konto, da det er ham der gør mig en tjeneste. PayPal kan så e.v.t.
trække et lidt større beløb fra min.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 12-09-07 16:14

Peter Knutsen skrev i <46e7faa1$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk> den
Onsdag den 12. september 2007 16:41 i gruppen dk.penge:
> Netop derfor jeg spørger. Der skal gå $38.99 ind på ham den andens
> konto, da det er ham der gør mig en tjeneste. PayPal kan så e.v.t.
> trække et lidt større beløb fra min.

Gør dog en lang historie kort: overfør 45$, så er du sikker på beløbet
skulle være i orden.

Henrik, Dianalund
http://www.adsense-success.co.nr - http://www.polblog.dk
http://www.tjenfritid.dk/blog

Fra : Peter Knutsen

Dato : 12-09-07 16:43

Henrik Vestergaard wrote:
> Peter Knutsen skrev i <46e7faa1$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk> den

> Gør dog en lang historie kort: overfør 45$, så er du sikker på beløbet
> skulle være i orden.

Det er en procedure jeg regner med at gentage hver tredje måned...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : KT

Dato : 12-09-07 16:54

"Jan Nielsen" <nospam@mora.dk.byt.om.paa.mora.og.nospam> wrote in message

> Paypal overfører med det samme, men de tager lidt procenter rundt omkring,
> deers forretning skal jo overleve på blot at formidle betalinger.

Hvordan dælen vil PayPal få adgang til at tilføre min konto penge
øjeblikkeligt ? (hvis jeg nu var modtager)
Det tror jeg ikke helt på er muligt.

Knud

Fra : Jan

Dato : 12-09-07 19:32

"KT" <kn.th@c.dk> wrote in message

> [...]
>>

> Hvordan dælen vil PayPal få adgang til at tilføre min konto penge
> øjeblikkeligt ? (hvis jeg nu var modtager)

Hæver dem på købers kreditkort og indsætter dem på din paypal konto og de
meget billige priser de tager for dette i forhold til f.eks. DANSKE BANKer
på op til næsten 300 for at gøre det ekspres hvor pengene ovenikøbet
risikere at forsvinde så er det sk kanon.

Jan

Fra : KT

Dato : 12-09-07 19:56

"Jan" <bla@bla.dk> wrote in message

> [...]
> på op til næsten 300 for at gøre det ekspres hvor pengene ovenikøbet
> risikere at forsvinde så er det sk kanon.

Nu har jeg ikke nogen PayPal konto (og regner heller ikke med af få det) -
hvordan vil du få en pengeoverførsel over til mig med øjeblikkelig virkning?

I øvrigt hvad skulle jeg bruge pengene på en PayPal konto til med
øjeblikkelig virkning - den konto kan jeg jo ikke betale med i Netto. Med
andre ord skal jeg jo have pengene ud derfra på en eller anden måde.

Jeg har stadig ikke set lyset !! Gebyr for at overføre penge fra min
bankkonto til en andens bankkonto er altså ikke noget der bare ligner 300
kr. som det nævnes ovenfor.

Knud

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 12-09-07 21:19

KT skrev i <46e83623$0$93375$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> den Onsdag den
12. september 2007 20:55 i gruppen dk.penge:
[...]
> Jeg har stadig ikke set lyset !! Gebyr for at overføre penge fra min
> bankkonto til en andens bankkonto er altså ikke noget der bare ligner 300
> kr. som det nævnes ovenfor.

Nej, heller ikke her. Faktisk koster det ikke én eneste krone at overføre
fra en Alt-i-Ét konto i Skandiabanken, så det er heller ikke dér der spares
noget...

Fra : Jan

Dato : 13-09-07 10:56

"KT" <kn.th@c.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg har stadig ikke set lyset !! Gebyr for at overføre penge fra min
> bankkonto til en andens bankkonto er altså ikke noget der bare ligner 300

Nej det er rigtigt kan være et problem hvis pengene ikke skal bruges til
andre køb på nettet.

Men jo 270 nøjagtig for en ekspress overførsel til kina.

Jan

Fra : KT

Dato : 13-09-07 16:47

"Jan" <bla@bla.dk> wrote in message

> Nej det er rigtigt kan være et problem hvis pengene ikke skal bruges til
> andre køb på nettet.

Hvem har behov for et produkt, hvor pengene reelt kun kan bruges til
cirkulation på nettet?

> Men jo 270 nøjagtig for en ekspress overførsel til kina.

Hvis det koster så meget hvad så med at bruge et VISAkort, MasterCard eller
lignende?

Knud

Fra : Jan Nielsen

Dato : 13-09-07 17:08

KT skrev:
> Hvem har behov for et produkt, hvor pengene reelt kun kan bruges til
> cirkulation på nettet?
Der er jo efterhånden en del der tager paypal, at det ikke er det store
problem, og de kan jo også fint hæves til en dansk bankkonto på et par
dage, så det passer fint med tiden for en bank-wire.
-F.eks. tager de fleste på ebay paypal

> Hvis det koster så meget hvad så med at bruge et VISAkort, MasterCard eller
> lignende?
Mon der findes firmaer som ikke tager kreditkort, men kun wire, western
eller paypal.
Mange eksport firmaer i Kina er svære nok at få til at tage paypal,
ellers hedder det bank wire, og ganske få kan tage imod noget plastik.

Fra : KT

Dato : 13-09-07 17:17

> [...]
> Mange eksport firmaer i Kina er svære nok at få til at tage paypal, ellers
> hedder det bank wire, og ganske få kan tage imod noget plastik.

Jeg beklager - men jeg kan altså ikke se ideen i Paypal.

Knud

Fra : Jan

Dato : 13-09-07 18:59

"KT" <kn.th@c.dk> wrote in message

> Jeg beklager - men jeg kan altså ikke se ideen i Paypal.
>
> Knud
Lad os skære det ud i pap hvis du kom forbi en dansk side med vare til 75%
af normal pris og du meget gerne ville handle med firmaet som kun modtager
ewire som betaling vil du så lave en ewire konto for at kunne betale for de
vare du vil købe? selvom du ellers ikke kan bruge det til noget?

Jan

Fra : KT

Dato : 13-09-07 19:09

> [...]
> ewire som betaling vil du så lave en ewire konto for at kunne betale for
> de vare du vil købe? selvom du ellers ikke kan bruge det til noget?

Jeg ville ikke ane hvordan jeg fik en ewire konto - og medmindre jeg kunne
sparte tilstrækkeligt til at dække min spildtid på at finde ud af det samt
risikoen for manglende dækning ville jeg nok undlade at købe varen eller
købe den til normal pris.

Knud

Fra : Jan

Dato : 13-09-07 19:58

"KT" <kn.th@c.dk> wrote in message

> [...]
> risikoen for manglende dækning ville jeg nok undlade at købe varen eller

Ja ok må da håbe du er kommet videre end checkhæftet

Jan

Fra : Jan

Dato : 13-09-07 18:57

> [...]
> Mange eksport firmaer i Kina er svære nok at få til at tage paypal, ellers
> hedder det bank wire, og ganske få kan tage imod noget plastik.

Nemlig

Jan

Fra : Peter Knutsen

Dato : 14-09-07 15:55

Jan Nielsen wrote:

> [...]
> problem, og de kan jo også fint hæves til en dansk bankkonto på et par
> dage, så det passer fint med tiden for en bank-wire.

eBay købte såvidt jeg ved PayPal for nogle år siden.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jan

Dato : 14-09-07 16:59

> eBay købte såvidt jeg ved PayPal for nogle år siden.
>
> --
> Peter Knutsen
> sagatafl.org

Ja ebay og paypal er samme ejer

Jan

Fra : KT

Dato : 14-09-07 17:27

> "Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> wrote in message

> Ja ebay og paypal er samme ejer

Ja så har man da ihvertfald et argument for ikke at entrere med det
produkt!!

Knud

Fra : Jan Nielsen

Dato : 14-09-07 18:58

Peter Knutsen skrev:
> eBay købte såvidt jeg ved PayPal for nogle år siden.

Ja, men derfor er det stadig dem der sælger på ebay der bestemmer om de
vil tage imod paypal :)

Fra : Jan

Dato : 14-09-07 20:36

> Ja, men derfor er det stadig dem der sælger på ebay der bestemmer om de
> vil tage imod paypal :)

Ja de fleste amerikanere er desværre lige så sindsygt tossede med ebay som
danskere med qxl forståeligt eller ikke :/ og de fleste betaler helst via
paypal på ebay

Jan

Fra : Jan

Dato : 13-09-07 18:57

"KT" <kn.th@c.dk> wrote in message

> [...]
> cirkulation på nettet?

> Hvis det koster så meget hvad så med at bruge et VISAkort, MasterCard

Havde jeg ikke på daværende tidspunkt og det firma jeg handlede med i kina
godtog modtog det iøvrigt heller ikke.

Kun paypal eller bankoverførsel.

Jan

Fra : Michael Zedeler

Dato : 12-09-07 08:05

Hej Peter.

Hvad er en nubber for noget?

Mvh. Michael.

Fra : Jan Nielsen

Dato : 12-09-07 11:09

Michael Zedeler skrev:
> Hej Peter.
>
> Hvad er en nubber for noget?
>
> Mvh. Michael.
Jeg gættede på slang for newbie :)

Fra : Peter Knutsen

Dato : 12-09-07 15:41

Jan Nielsen wrote:

> Jeg gættede på slang for newbie :)

En fordanskning af noob, som er slang for newbie. "Nub" bruges en del i
EVE Online, blandt danske spillere.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org