Samme format(baggrund og linksfarver) på f~
Fra : CyberLady

Dato : 13-09-07 09:37

Hej gruppe.
Kører med FP 2003 og Expression på 2 forskellige maskiner, men jeg saver en
funktion fra den gamle Frontpage, hvor man i 'egenskaber for side' kan
henvise til en anden side. Jeg syntes det var lækkert kun at skulle ændre
formatet på en eneste side, når jeg fik lyst til fornyelse.

Det lyder mærkeligt hvis FP2003 og den nye version ikke har denne mulighed,
så det er nok bare mig, der ikke kan finde den.
Eller skal jeg bare lave mit eget tema?

Nogen, der kan hjælpe?

På forhånd tak.

Mvh. Ninett

Fra : enkvinde

Dato : 13-09-07 18:51

"CyberLady" <ninett@ - remove this - cyberlady.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det lyder mærkeligt hvis FP2003 og den nye version ikke har denne
> mulighed, så det er nok bare mig, der ikke kan finde den.

I FP 2003 er den smarte funktion som fandtes i de tidligere FP versioner,
borte med blæsten. Temaer har jeg ikke leget særlig meget med, så om det er
løsningen for dig, tør jeg ikke sige. Selv lærte jeg meget hurtig at bruge
"erstat" funktionen i FP 2003.

Så hut jeg hvisker, burde Expression deffinere en css fil som du kan
referere dine sider til.

Hilsen Eva

--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.

Fra : CyberLady

Dato : 13-09-07 20:15

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bruge
"erstat" funktionen i FP 2003.

Så hut jeg hvisker, burde Expression deffinere en css fil som du kan

Tak for svaret - nu går jeg bare i gang med at lede efter "erstat"
funktionen i stedet..lol

Mange hilsner, Ninett

Fra : enkvinde

Dato : 13-09-07 23:05

> Tak for svaret - nu går jeg bare i gang med at lede efter "erstat"
> funktionen i stedet..lol
>
> Mange hilsner, Ninett

Åh, sorry Ninett

Erstat funktionen finder du i den menu som dukker frem, når du står i
programkoden og højreklikker. Ideen er, at man markerer et stykke kode i en
box og i en anden box fortæller, hvad man gerne vil have til at stå i
stedet, samt hvilke sider det skal ændres på.

Funktionen er for mig uundværlig. I dag har jeg feks brugt den til at sætte
en hel ny menu + et lille script ind på samtlige 1348 sider. Det tog 3
minutter

Funktionen kan også bruges til feks. at ændre eller tilføje baggrundsfarve
og linksfarve lynhurtig på samtlige sider... den er ikke mindre end genial

Hilsen Eva

--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.

Fra : CyberLady

Dato : 15-09-07 11:17

Du ER altså en frelsende engel - tusind tak ( kram). Er du gal, hvor skal
jeg i gang med at erstatte...super funktion..

Knuzz Ninett

Fra : Viggo

Dato : 16-09-07 16:53

> [...]
>
> Funktionen kan også bruges til feks. at ændre eller tilføje
> baggrundsfarve og linksfarve lynhurtig på samtlige sider... den er ikke

Det lød dejligt, det kunne jeg godt have brug for.
Men mine sider er ikke lavet som et websted, men bare lavet i en mappe og
udgivet med FTP_LE.
Så kan jeg kun erstatte i åbne sider for at ændre dem. Og man kan vist kun
åbne en side ad gangen, hvilket jo vil tage lang tid.
Kan jeg ændre en "hjemmesidemappe" til et websted?
Jeg har prøve at lave et nyt websted og importere fra webhotellet, men det
vil den ikke.
Skal webstedet på hotellet have Frontpage Extensions? - Hvis ja, kan man vel
ikke regne med at bruge funktionen i fremtiden, lyder det til andet steds
her i gruppen.
Kan du/I hjælpe?

--

Venlig hilsen
Viggo

Fra : Viggo

Dato : 16-09-07 17:20

> [...]
> Skal webstedet på hotellet have Frontpage Extensions? - Hvis ja, kan man
> vel ikke regne med at bruge funktionen i fremtiden, lyder det til andet

Jeg har lige hentet Expression Web på prøve og fik der hentet de gamle sider
over i det nye websted, hvor jeg så kan erstatte på alle sider, så lige nu
ser det ud til at jeg kan få stor gavn af dit råd.
Tak.
Viggo