sadelpad over/under underlaget
Fra : Vipse

Dato : 12-09-07 10:42

Jeg lærte noget nyt forleden dag!
Jeg fik fortalt at en sadelpad skal ligge direkte på hesten, derefter
underlaget og så sadlen! Jeg har altid troet at en sadelpad skulle ligge
mellem sadlen og underlaget ! Og de fleste ryttere har da også på denne måde
på den rideskole hvor jeg har min daglige gang ,så det undrer jeg mig
selvfølgelig en del over ????
Men jeg kan da egentlig godt se logikken i at trykfordelingen er mere rigtig
på den anden måde. Min sadelpad har tendens til at "kravle" op foran og så
er effekten jo godt nok begrænset !
Men bliver den liggende korrekt under underlaget?? Er der nogen herinde der
lægger pad, underlag og sadel på i den rækkefølge ??
Det er en meget kompetent ridelærer/rytter som er vant til at tilride og
ride heste op på højeste niveau som fortalte mig det ! Og jeg er
LAMSLÅET........det vidste jeg overhovedet ikke og jeg har redet siden jeg
var barn ! Og da jeg fortalte det på rideskolen, kiggede de overbærende på
mig og så ud som om de tænkte: Herregud....det gamle fjols....hun ved ikke
bedre! og så fortsatte de med at lægge underlag, sadelpad og sadel på !
Er der for øvrigt nogen der rider med lammeskindsunderlag eller
gele-underlag ?

Oplys mig......allle som ved noget om opsadling !