stopAllSounds
Fra : Peter Nicolaj

Dato : 10-09-07 13:27

I et drag & drop spil som strækker sig over 3 frames, har jeg
indsat baggrundsmusik, en til hver frame. Nu har jeg så lavet en
knap, som skal slå lyden fra. Altså en ganske almindelig
stopAllSounds knap. Denne fungere udemærket, men kun på den
enkelte frame. Hver gang man går videre til næste frame, begynder
det næste stykke musik. Hvordan kan jeg få min knap til at
aktivere soundOff over alle tre frames?

venligst
Peter Nicolaj

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Weber

Dato : 12-09-07 05:13

"Peter Nicolaj" <peternicolaj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> enkelte frame. Hver gang man går videre til næste frame, begynder
> det næste stykke musik. Hvordan kan jeg få min knap til at

Her er én mulighed, alt efter hvordan du afspiller lydene ( Sound-objekter,
som timeline lyde streamed/Event):

1) Tilføj et nyt AS-Layer (ActionScript) i scenen hvor de 3 keyframes er.

2) Tilføj i keyframe 1 i AS-Layered, frame action:
_global.play = true;

3) Din StopSoundKnaps-action ændres til :

on( press ){
stopAllSounds();
_global.play =false;
}

4) I hvert movieclip i hver af de 3 frames tilføjer du et nyt AS-Layer
(ActionScript).
(Husk at justerer i forhold til om du har topdown- eller bottom
up-loadevent i publish settings.)
I en Keyframe i AS-Layeret tilføjer du følgende frame-action :

if( !_global.play )
stopAllSounds();

Alternativt kan du lave din egen afspiller-klasse, der afspiller
Sound-objekter.

Med venlig hilsen
Michael Weber