Problem med TCP/IP-opsætning
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-09-07 14:25

Jeg bruger WSeB og har et problem med opætningen af TCP/IP. Nettet
fungerer helt fint, men hvis jeg åbner for den medfølgende
TCP/IP-konfiguration (java-applet), så er den helt tom. Bruger jeg
TCPConfig [1], der er beregnet på at afløse
java-appletten, så vises konfigurationen korrekt.

Mit egentlige problem er, at HOSTS-filen ikke "virker", og det har jo
sikkert noget at gøre med ovennævnte problem med at indstillingerne ikke
vises i Java-appletten. Den eneste linje, der tages hensyn til i HOSTS
er localhost. Den virker, både når den sættes til 127.0.0.1 eller en ip
på lokalnetværket. Alle andre adresser ignoreres. Samme HOSTS-fil virker
ganske udmærket under eCS.

Nogen forslag?

[1] Tekstfil om programmet (det er ikke en zip, trods linket):
http://hobbes.nmsu.edu/cgi-bin/h-viewer?sh=1&fname=/pub/os2/apps/internet/util/tcpconfig-2006-07-24.zip
--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tag på opdagelsesrejse i fantastisk flotte fraktaler.

Fra : Allan

Dato : 10-09-07 19:07

On Sat, 8 Sep 2007 13:25:17 UTC, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
> er localhost. Den virker, både når den sættes til 127.0.0.1 eller en ip
> på lokalnetværket. Alle andre adresser ignoreres. Samme HOSTS-fil virker

Det lyder noget mystisk.
Har du angivet
SET USE_HOSTS_FIRST=1
i config.sys ?

Hvis localhost linjen står sidst - virker de foranstående så heller ikke ?

Hvordan checkker du om opslagene virker ?

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-09-07 19:44

Den 10-09-07 20.07 skrev Allan følgende:

> Har du angivet
> SET USE_HOSTS_FIRST=1
> i config.sys ?

Nej, jeg havde ledt og ledt i MPTN-mappen og TCPIP-mappen efter en fil,
der kunne indeholde indstillingen. Det virker med ovenstående i
config.sys. Sjovt nok er den linje ikke i config.sys i min eSC, hvor
hosts-filen virker helt fint.

> Hvis localhost linjen står sidst - virker de foranstående så heller ikke ?

Nej, det var fuldstændigt lige meget, hvad jeg gjorde. Localhost virkede
hele tiden, de andre virkede aldrig. Host-filen til dos virkede for
øvrigt som den skulle.

> Hvordan checkker du om opslagene virker ?

Det var desværre alt for nemt. Mit egentlige problem er, at der er en
række hjemmesider, jeg ikke kan komme ind på. Jeg har for længe siden
nævnt ecomstation.ru herinde, men der har også været andre. De har
typisk ikke virket i nogle måneder, og så er de atter begyndt at virke.

Det havde jeg lært at leve med, men nu er det gået helt galt, fordi en
række af Googles domæner ikke virker, heriblandt groups.google.com og
ikke mindst pagead2.googlesyndication.com. Sidstnævnte betyder, at alle
sider med Google-reklamer enten slet ikke vises eller kun vises delvist.
Så for at tjekke, om hosts-filen virkede, skulle jeg blot gå ind på en
hjemmeside med Google-reklamer. Og de er jo ikke så svære at finde.

Tak for hjælpen, det er skønt at få sit internet tilbage - selvom det
kun er symptombehandling. Problemet med de ikke-svarende servere er ens
på alle mine computere, så jeg skal nok have købt mig en ny router for
at tjekke, om det er den, der har problemer med at genkende svar fra
nogle hjemmesider.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.

Fra : steen bondo

Dato : 17-09-07 14:56

Kim Ludvigsen wrote:

> hvis jeg åbner for den medfølgende
> TCP/IP-konfiguration (java-applet), så er den helt tom.

config.sys skal slutte med en tom linie.

hilsen / regards
--
steen bondo

http://kajakparadis.dk <X> http://menzi.dk <X> http://oz6bu.dk