Dansk/Intertanational Business Networking ~
Fra : Bobby

Dato : 05-09-07 22:03

Det Første danske online Businessnetværk

Opret en gratis profil og inviter dit netværk - www.connectture.com
Hvordan virker det digitale netværk så? Du kan tilmeldte dig Connectture ved
at oprette en personlig profil. En profil inkluderer den information om en
selv, man ønsker at dele med de andre brugere af hjemmesiden. Man nyder dog
en vis anonymitet, idet ens kontaktoplysninger ikke offentliggøres uden ens
tilladelse.

Derefter kan man gå i gang med at sende e-mails ud til ens eksisterende
netværk og invitere dem til at oprette profiler. Dem, der er allerede er
inde i systemet bliver så bedt bekræfte, om man er en ven eller ej, og de
andre får en mail med et tilbud om at melde sig til.

Hver person, der accepterer ens invitation, bliver et medlem af ens
personlige netværk og befinder sig altså i det umiddelbare netværk, i 1.
grad. Efterhånden som forbindelserne bliver bekræftet, kan man begynde at
browse rundt i de andres forbindelser - og man bliver tilgængelig for de
andre.

Efterhånden som medlemmerne af ens netværk kontakter deres egne venner og
forbindelser og inviterer dem ind på siden, vokser ens eget netværk
eksponentielt. Og dermed vokser ens chancer, i teorien i hvert fald, for at
finde en der kan hjælpe en med drømmejobbet eller give en gode
forretningsforbindelser. Så snart man finder den rette person, kan man
kommunikere med vedkommende gennem netværket.

Hans, Peter og Jens

Når man har fundet en person, man gerne vil i kontakt med, vil man så kunne
se den korteste kæde af personer, gennem hvilken personen kan nås. Men de
fleste sider tillader ikke, at man kontakter personen direkte. For systemet
bygger på gensidig tillid. Det betyder, at man skal have sine egne
forbindelser til anbefale sig til deres forbindelser osv. På den måde siger
man god for hinanden: man udstyrer hianden med trust tags, som det hedder.

Logikken er, at når Hans siger, at Peter er flink, og Peter siger, at Jensl
er flink, så vil Hans sikkert også synes, at Jens er flink. Netværkssiderne
er altså en slags filtersystem, da medlemmerne kun inviterer dem, de har
tillid til, til at tilslutte sig. Man skal altså have en invitation fra en,
der allerede er medlem, for at komme med.

Eksponentiel vækst

Hvis alle i et netværk fx gennemsnitligt kender 75 personer (uden overlap),
vil man i andet led kende 5.6 25 personer, i tredje led 421.875 osv. Kurven
vokser eksponentielt.

Dertil kommer, at teknologien gør det relativt let at finde nålen i
høstakken. Ved receptionen kan jeg ikke umiddelbart se hvem der deler mine
interesserer, hvem der der befinder sig i min branche, hvem der har et
ledigt job osv. Gennem Connectture's søgemuligheder kan jeg med få klik få
relevante og interessante personer frem og se deres afstand, målt i
forbindelser.

Man kan naturligvis også sende forespørgsler om ledige lejligheder eller
jobs ud i den fysiske udgave af netværket. Men sandsynligheden for, at man
rammer den rigtige person, er noget mindre - alene af den grund at det tager
tid at dyrke forbindelser i den virkelige verden, og at de kan være
"nitter". Denne teknologi skaber altså gennemsigtighed.

En tredje fordel ved elektroniske netværk er derfor, at man hurtigt finder
ind i de rette interessefællesskaber og sparer tid. Man skal ikke smalltalke
eller bruge tid på receptioner for at finde ud af, om forbindelsen er værd
at bruge tid på. Internettet er desuden internationalt: på samme eftermiddag
man kan dyrke sine forbindelser i både Syrien og Chicago.

Man kan sige at Connectture er praktisk som en slags visitkortsoversigt.
Hvis man har en tendens til at forlægge telefonnumre og glemme
e-mail-adresser, er det let at genfinde dem ved hjælp af siden.

Hvis man er velorganiseret og målrettet er Connectture et godt sted at
starte en udvidelse af ens personlige netværk. Det er lige til, no nonsense
og gennemført med respekt for ens privatliv. Men det kræver at man gider at
indtaste sine oplysninger, og at man bruger det aktivt.

Connectture.com er et stærkt redskab, når man skal vedligeholde sit netværk
og opdyrke nye forbindelser. Det kan meget vel vise sig, at ens netværk kan
få nyt liv - og at ens browser er ens bedste ven og ens venners bedste vens
ven.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-09-07 22:13

Bobby skrev:

> Det Første danske online Businessnetværk

PLONK

Hans

Fra : Lars Christensen

Dato : 05-09-07 22:30

On Wed, 5 Sep 2007 23:12:31 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>PLONK

Forkert lyd. Det hedder "flush" (lyden af et toilet der skyller ud)

:)

Fra : Jan Nielsen

Dato : 05-09-07 22:28

Bobby skrev:
Contact Information
[snip]
postmaster@connectture.com

May be the spambots find you :)

dansk at spamklage prik dk for at anmelde spam

Fra : Snakee

Dato : 05-09-07 23:04

Det lyder næsten som definitionen på pyramidespil.

Snakee

--
Lige så længe der er folk på usenet der ikke fatter at man går
efter bolden og IKKE manden, agter jeg at skrive under pseudonym.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 08-09-07 21:16

Bobby wrote:
> Det Første danske online Businessnetværk
>
> Opret en gratis profil og inviter dit netværk - www.connectture.com

Vi andre bryger bare linkedin.com - det er jo bare en dårlig kopi...
eller forsøg op kopi.

Mvh
Johan