Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
bankoverførsel til Tysk bank
Fra : Ivar Madsen

Dato : 06-09-07 21:00

Nogen der ved hvad det koster at få overført penge til en Tysk bank?
Hvad med at tage til Tyskland (Lübeck) en *lørdag*, vil man kunne indsætte
pengene på nogen måde?

Jeg har søgt lidt på Jyske Bank's side, men ikke fundet noget om det,,,

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 06-09-07 21:27

Ivar Madsen wrote:
> [...]
> pengene på nogen måde?
> Jeg har søgt lidt på Jyske Bank's side, men ikke fundet noget om det,,,

Hvis du selv har Skandiabanken, og har en "Alt i Ét"-konto, så koster
overførsel til udlandet ikke en rød reje.

Så et fornuftigt råd er at vælge en bank hvor du selv styrer tingene. Du har
stadig mulighed for at få tilknyttet Visa/Dankort til hævning.

Henrik, Dianalund
http://www.adsense-success.co.nr - http://www.tjenfritid.dk
http://www.tjenfritid.dk/blog

Fra : Jan Nielsen

Dato : 06-09-07 22:14

Ivar Madsen skrev:
> [...]
> pengene på nogen måde?
>
> Jeg har søgt lidt på Jyske Bank's side, men ikke fundet noget om det,,,

Jeg betaler ca. 120kr per international wire i spar nord bank.

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 07-09-07 14:35

On Thu, 06 Sep 2007 22:00:01 +0200, Ivar Madsen <news-@milli.dk> wrote:

> [...]
>pengene på nogen måde?
>
>Jeg har søgt lidt på Jyske Bank's side, men ikke fundet noget om det,,,

Det koster 45kr hos Jyske Bank (Økonomibetaling):

http://www.jyskebank.dk/privat/privatkunde/priser/prisbogforserviceydelser/233873.asp

Du skal have IBAN og BIC numre på modtageren...
--
Henrik

Fra : Jens G

Dato : 07-09-07 16:30

wrote:

> [...]
>pengene på nogen måde?
>
>Jeg har søgt lidt på Jyske Bank's side, men ikke fundet noget om det,,,

Hos Nordea koster det 15kr som EU payment, som mon ikke det er
nogenlunde det samme hos Jyske Bank?

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Johannes Barthen

Dato : 07-09-07 20:40

Ivar Madsen schrieb:

> Hvad med at tage til Tyskland (Lübeck) en *lørdag*, vil man kunne indsætte
> pengene på nogen måde?

Måske kan man indbetale pengene på posthuset, men jeg tror at det bliver
dyrere end at overføre det met netbanking. Specielt at indbetale
pengene ved en anden bank end den, hvor pengene skal hen, koster sikkert
mellem 5 og 10 Euro.

Hos Danske Bank koster EU-standard-overførsler 20 kroner og der bruges
den kurs, som den europæiske centralbank fastlægger.

Hos Skandiabanken koster EU-standard-overførsel ikke nogen fast gebyr,
men du betaler omkring 1% for at veksle kroner i euro.

Til EU-standard-overførsler skal der bruges IBAN og BIC/SWIFT.

Fra : urlex

Dato : 08-09-07 15:38

On 6 Sep., 23:00, Ivar Madsen <ne...@milli.dk> wrote:
> [...]
> pengene på nogen måde?
>
> Jeg har søgt lidt på Jyske Bank's side, men ikke fundet noget om det,,,

Beløb over der modsvarer 275 Euro er billigst at overføre i
DanskeBank / Sydbank
Beløb under 275 Euro er billigst at overføre via SkandiaBanken
Jyske Bank er altfor dyr !

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 08-09-07 20:36

urlex skrev i <1189262250.015741.298500@g4g2000hsf.googlegroups.com> den
Lørdag den 8. september 2007 16:37 i gruppen dk.penge:

> Beløb over der modsvarer 275 Euro er billigst at overføre i
> DanskeBank / Sydbank
> Beløb under 275 Euro er billigst at overføre via SkandiaBanken
> Jyske Bank er altfor dyr !

*Hvor* ser du, at prisen for en overførsel på et beløb over 275 Euro stiger
ved at bruge Skandiabanken?

Da det, som sagt, er gratis med en Alt-i-Én konto, så kræver det nærmest at
man ligefrem FÅR penge for det via Den Danske Bank...

Henrik, Dianalund
http://www.adsense-success.co.nr - http://www.polblog.dk
http://www.tjenfritid.dk/blog

Fra : urlex

Dato : 08-09-07 21:49

On 8 Sep., 22:35, Henrik Vestergaard <vestergaard_h...@gmx.net> wrote:
> [...]
> Lørdag den 8. september 2007 16:37 i gruppen dk.penge:

> *Hvor* ser du, at prisen for en overførsel på et beløb over 275 Euro stiger

Skandiabanken's kurs
Euro EUR 7,529826 * 275 = 2.070,70

Danske Bank
EUR 7,4467 (NationalBanken) + 1
Euro EUR 7,4567 *275 = 2.050,59
DanskeBank (gør det selv) + 20,00
ialt ............................. = 2.070,59

Andre banker tager 15 kr og nogle ingenting

vh urlex

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 08-09-07 22:43

urlex skrev i <1189284568.015395.65610@r29g2000hsg.googlegroups.com> den
Lørdag den 8. september 2007 22:49 i gruppen dk.penge:

> Skandiabanken's kurs
> Euro EUR 7,529826 * 275 = 2.070,70
>
> Danske Bank
> EUR 7,4467 (NationalBanken) + 1
> Euro EUR 7,4567 *275 = 2.050,59
> DanskeBank (gør det selv) + 20,00
> Andre banker tager 15 kr og nogle ingenting
> vh urlex

Tak for forklaringen. Beklager jeg ikke tænkte på kursdiff, men tak for den
grundige forklaring. Så faldt 10-øren også hér.