Kørsel i privat bil - fradrag ..?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 07-09-07 11:13

Hvordan er det reglerne er for personlig ejet virksomhed og ervhervsmæssig
kørsel i egen privat bil?

Udbetales der kørselsgodtgørelse til en selv, eller får man et fradrag for
kørte km. eller tager man udgifter med i regnskabet og beregner en privat
andel?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
Mangler du inspiration til en fed gave?

Fra : Holst

Dato : 07-09-07 11:33

..°o.O Thomas O.o°. wrote:

> [...]
> kørte km. eller tager man udgifter med i regnskabet og beregner en privat

Dit firma udbetaler kørselsgodtgørelse svarende til højst 3,35 kr. pr.
kørt km for 0 - 20.000 km. Årlig kørsel over 20.000 km honoreres med
1,78 kr. (hvis jeg ellers husker dette beløb korrekt).

Du skal lave et kørselsregnskab.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 07-09-07 20:21

> [...]
> kørt km for 0 - 20.000 km. Årlig kørsel over 20.000 km honoreres med 1,78
> kr. (hvis jeg ellers husker dette beløb korrekt).

Bruger jeg så kørselsregnskab som bilag for de penge jeg udbetaler til mig
selv?

Fra : Holst

Dato : 07-09-07 20:46

..°o.O Thomas O.o°. wrote:

> Bruger jeg så kørselsregnskab som bilag for de penge jeg udbetaler til mig
> selv?

Der er lidt divergerende meninger om, hvor meget og lidt omfanget af et
sådant kørselsregnskab/kørebog bør være.

Da jeg selv skulle til at skifte den offentlige transport ud med en bil,
så spurgte jeg Told & Skat, og en venlig mand fortalte mig, at jeg kunne
lave et skema i stil med:

Dato - Strækning - Ærinde - Kilometer

f.eks.

070709, København - Ringsted, Kundebesøg hos Firma A/S, 65 km

Andre mener, at man også bør indføre kilometertællerens visning ved
start/slut af turen.

Men det kan godt være, at det til dels også afhænger lidt af omfanget.
Personligt kører jeg cirka 25.000 km privat i min bil årligt, og nok
mindre end 2.000 km erhvervsmæssigt, hvilket jeg også fortalte den
flinke fyr hos Told & Skat.

Havde jeg dermod kørt 30.000 km erhvervsmæssigt årligt, så kan det da
godt være, at han havde ment, at der skulle nogle lidt flere detaljer på.

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-07 18:58

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Havde jeg dermod kørt 30.000 km erhvervsmæssigt årligt, så kan det da godt
> være, at han havde ment, at der skulle nogle lidt flere detaljer på.

Jeg kører ca. 25.000 erhvervsmæssigt og 10 - 15.000 privat. Har fået at vide
fra SKAT at det var en god ide at føre kørebog inkl. kilometertællerens
visning for hver kørsel erhvervsmæssigt som privat.

--
/HB

Fra : Karsten H. \(7870\)

Dato : 07-09-07 23:16

Holst wrote:

> [...]
> kørt km for 0 - 20.000 km. Årlig kørsel over 20.000 km honoreres med
> 1,78 kr. (hvis jeg ellers husker dette beløb korrekt).

Endvidere _alle_ omkostninger (vigtigt), benzin etc. holdes totalt uden for
firmaregnskabet - uanset et personligt drevet firma eller i selskabsform.

Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)