gemme penge til investering
Fra : Bjarne

Dato : 07-09-07 00:52

Hej gruppe

Jeg har et lille pladeselskab (I/S) som har tjent lidt penge i år.
Sagen er nu den, at vi gerne vil investere, det vi har tjent i nye
udgivelser, men det kan vi først gøre til næste år (tidligst). Er der
nogen måder man kan lægge penge til side til en investering således,
at man undgår at betale skat af dem?

Fra : urlex

Dato : 07-09-07 07:48

On 7 Sep., 02:51, Bjarne <n...@no.no> wrote:
> [...]
> udgivelser, men det kan vi først gøre til næste år (tidligst). Er der
> nogen måder man kan lægge penge til side til en investering således,

Du kan hæve "orange lommepenge" uden, at myndighederne kan se det. Og
uden at de kan gøre noget ved det. Sådan lyder tilbuddet fra et dansk
firma, der ud over at oprette udenlandske selskaber for skatteklemte
danskere også tilbyder et hævekort, som myndighederne ikke kan spore.
Se med, når "Task Force" går i flæsket på den spritnye skattefidus.
Vært: Kasper Simonsen. www.dr.dk/taskforce.

Sendt første gang 6.9.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 07-09-07 09:55

"urlex" <rolex6996@kokage.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan hæve "orange lommepenge" uden, at myndighederne kan se det. Og
> uden at de kan gøre noget ved det.

Gidder du ikke godt finde et andet sted til alle dine ulovlige "fiduser"? De
hører ikke hjemme her i gruppen, hvor folk prøver at drive seriøse
virksomheder. Det vil være trist, hvis nogen blev inspireret af dine
"fiduser" og din egen useriøse virksomhed.

Hvis du endelig vil rådgive om dine "fiduser", skulle du nok prøve at sætte
dig lidt mere ind i tingene. Du har åbenlyst ikke fattet, hvad "fidusen" i
programmet Task Force gik ud på når du nævner den i dette tilfælde

Fra : Jonas Kofod

Dato : 07-09-07 10:06

urlex skrev:

> [...]
> danskere også tilbyder et hævekort, som myndighederne ikke kan spore.
> Se med, når "Task Force" går i flæsket på den spritnye skattefidus.

Det er jo ligegyldigt om pengene kan bruges uden det kan bevises til
hvad. Pengene mangler jo stadigt i regnskabet og der skal gøres rede for
dem med fakturaer. Ergo "fidusen" er ikke bedre end at tage dem op af
kassen selv. Om de så derefter er gravet ned, brugt til kontanthandel
eller sat ind på et usporbart kreditkort gør ingen forskel.

Metoden virker ved penge der ikke eksisterer officielt, som
skattevæsenet altså ikke har bemærket. Altså hvis man kan tjene dem uden
nogens vidende og bruge dem uden nogens vidende. Her taler vi om penge
som skattevæsenet godt ved er tjent.

Desforuden er det naturligvis ulovligt. Jeg begynder at ane at din
intelligens er lige så ringe som din retskaffenhed er anløben.

Fra : Bjarne

Dato : 07-09-07 11:15

For lige at gøre det helt klart, så er jeg selvfølgelig ikke ude på at
fuske. Pengene SKAL bruges til en investering.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 07-09-07 11:14

"Bjarne" <no@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> udgivelser, men det kan vi først gøre til næste år (tidligst). Er der
> nogen måder man kan lægge penge til side til en investering således,

Jeg har selv tidligere benyttet virksomskatteordningen (VO) til noget
ligende, nemlig til at opspare virksomhedens overskud, så der var noget
kapital at arbejde med den dag jeg sagde mit lønmodtagerjob op.
Med VO betalers der kun virksomhedsskat af den del af overskudet, som du
lader blive stående i virksomheden. Du slipper altså ikke for at betale
skat, men udskyder forskellen mellem personskat og virksomhedsskat. VO
kræver lidt mere af virksomhedens regnskab og kræver at der er vandtætte
skotter mellem virksomhedens økonomi og din private økonomi (det ligner lidt
et mini ApS).

Du bør drøfte med en revisor om VO er den rigtige løsning netop i dit
tilfælde.

Fra : Bjarne

Dato : 07-09-07 11:18

Hm lyder lidt besværligt... Hvor meget betaler man i virksomhedsskat?

Fra : Allan Soerensen

Dato : 07-09-07 11:27

> Hm lyder lidt besværligt...

Det er ikke spor besynderligt

> Hvor meget betaler man i virksomhedsskat?

Lige knap 30% (hvor meget var det nu den blev sat ned?), det kan godt betale
sig at lade pengene blive stående i virksomheden i stedet for at hæve dem og
betale personskat på op til 60%

Fra : Allan Soerensen

Dato : 07-09-07 11:33

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Lige knap 30% (hvor meget var det nu den blev sat ned?),

28% i 2007 og bliver nedsat til 25% næste år.