Annoncehaj
Fra : Ukendt

Dato : 05-09-07 12:20

Jeg har i dag modtaget et brev fra tyske!! - "Dansk Internet Register", hvor
man bliver opfordret til at rette de oplysninger de har om ens firma, og så
derefter sende oplysningerne tilbage.

Det er fup!

Det her er en advarsel til andre der måske har modtaget brev fra samme
annoncehaj.
Besvar ej brevet

Læs her:

http://www.erhvervsbladet.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061128/NEWS02/111280182

--
/HB

Fra : Leonard

Dato : 05-09-07 17:17

On Wed, 5 Sep 2007 13:20:05 +0200, HB wrote:

> Jeg har i dag modtaget et brev fra tyske!! - "Dansk Internet Register", hvor
> man bliver opfordret til at rette de oplysninger de har om ens firma, og så
> derefter sende oplysningerne tilbage.

Me too
Og godt gemt af vejen i det nederste afsnit med små bogstaver står
prisen: 958 euro pr. år. Ordren er bindende for de første 3 år! og er et
abb. som forlænges automatisk.
Det slutter med at tysk lovgivning er gældende.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Allan Soerensen

Dato : 05-09-07 19:32

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Me too

... og min kom med posten i dag.

Gad nok vide hvor de har adresserne fra?
Den branche de har anført stemmer ikke med den der findes i CVR-registret
(men en beslægtet branche), lige som min web-adresse ikke er registreret
der.
Hvis det var et udtræk fra DK-Hostmaster, ville de ikke vide hvilken branche
der er tale om.

Fra : Leonard

Dato : 06-09-07 09:44

On Wed, 5 Sep 2007 20:31:53 +0200, Allan Soerensen wrote:

> Gad nok vide hvor de har adresserne fra?

Jeg tror det er en blanding af udtræk fra DK-Hostmaster og så lidt
tilfældigt gætteri.
Den jeg har fået er på et domæne, som er registreret i mit firma og der
har de bare skiftet firmanavnet ud med domænet før .dk og gættet sig til
en branche.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 06-09-07 10:39

> Jeg tror det er en blanding af udtræk fra DK-Hostmaster og så lidt
> tilfældigt gætteri.

Mig bekendt sælger DK-hostmaster ikke adresseoplysninger, i modsætning til
CVR-registret.
Da jeg for 11 år siden registrede mit domæne foregik det pr. telefon og da
kom man til at tilføje et stumt-H sidst i firmanavnet, som stadig figurerer
hos DK-hostmaster. Firmanavnet er stavet korrekt i det brev jeg har modtaget
fra "Dansk Internet Register".
Jeg har lidt en mistanke om at det er CVR-registret, der har levert
adresserne. Det kunne være interessant at vide om dem, der har spæring for
salg af adresseoplysninger også har modtaget et brev fra "Dansk Internet
Register".

> Den jeg har fået er på et domæne, som er registreret i mit firma og der
> har de bare skiftet firmanavnet ud med domænet før .dk og gættet sig til
> en branche.

Så er de ret gode til at gætte. Jeg er i elektronik-branchen og de har valgt
automatition, som er nær beslægtet. Når man tænker på hvor mange breve de
har sendt ud, har de næppe siddet og vurderet branchen for hver enkelt.
I vores regionale TV2 var der et indslag om brevene fra "Dansk Internet
Register". De havde en formodning om at der bevist var små-fejl på de
fortrygte oplysninger, som f.eks. min branche, så folk retunerede brevet med
korrektioner og underskrift. Gør man det har man skrevet under på at betale
ca. 21.000 Kr. over de næste 3 år. Temmelig snedigt fundet på.

Fra : Leonard

Dato : 06-09-07 10:47

On Thu, 6 Sep 2007 11:38:31 +0200, Allan Soerensen wrote:

> [...]
> salg af adresseoplysninger også har modtaget et brev fra "Dansk Internet

Mit firma: leonard.dk er registreret i CVR og jeg har bedt om at komme
ppå den liste, der ikke bliver solgt videre.
Siden da har jeg faktisk ikke modtaget uopfordrede henvendelser til mit
firma.

Det her omtalte brev er til OY-BLU som er kendingsbogstaverne på et fly,
jeg har ejet og et domæne oy-blu.dk som mit firma har registreret. Det
er så vidt jeg ved ikke registreret i CVR, da det er helt privat.

Branchen er valgt til Transport, hvilket jo kunne passe meget godt med
et fly, mit firma er registreret i en softwarebranche.

Derfor må de have sammenkørt nogle ting.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 06-09-07 11:02

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote in message

> [...]
> ppå den liste, der ikke bliver solgt videre.
> Siden da har jeg faktisk ikke modtaget uopfordrede henvendelser til mit

Jeg er på samme liste og modtager fortsat henvendelser, men det har nu
aldrig været særligt mange. Senest nogen for et par dage siden, som ville
have mig til at købe farvepatroner og så give penge til et godt formål
samtidig.

Min branche var i brevet fra tyskland anført som "TJENSTE", som nok er et
forsøg på at skrive tjenesteydelser.

Hilsen
Uffe

Fra : Lars Møller

Dato : 07-09-07 08:40

Hej

Lige en kommentar:

Mit domæne hedder xxx.net, men jeg har også registreret xxxnet.dk for
dem der fumler.

I det tyske brev benyttede de xxxnet.dk, som aldrig bliver brugt nogen
steder, så jeg vil tro, at det har noget med dk-hostmaster at gøre.

Med venlig hilsen

Lars P. Møller

Fra : Anders Christensen

Dato : 08-09-07 18:14

Lars Møller skrev:
> [...]
>
> I det tyske brev benyttede de xxxnet.dk, som aldrig bliver brugt nogen
> steder, så jeg vil tro, at det har noget med dk-hostmaster at gøre.

Jeg har også modtaget et brev fra dem, omhandlende en kundes domæne hvor
mit firmas eneste tilknytning til, er at vi står som fuldmægtig hos
dk-hostmaster, så det er derfra de har høstet adresserne.

Fra : Leonard

Dato : 08-09-07 09:27

On Wed, 5 Sep 2007 20:31:53 +0200, Allan Soerensen wrote:

> Gad nok vide hvor de har adresserne fra?

Nu har jeg lige set et andet brev, hvor den eneste sammmenhæng mellem
firmanavn, adresse og domænenavn er, at noget af domænet er en del af
firmanavnet, så det ligner lidt en tilfældighedsgenerator, der blander
lidt af hvert og matcher det efter en eller anden algoritme.
Formålet er jo også at sende at noget udm, der ser næsten rigtigt ud,
men som kræver en rettelse, for på den måde at indfange kunderne.

Fra : Karsten H. \(7870\)

Dato : 05-09-07 21:49

Leonard wrote:

> [...]
> et abb. som forlænges automatisk.
> Det slutter med at tysk lovgivning er gældende.

Nøj, nå det var det, det handlede om. Jeg smed min ud uden at åbne den.

Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)

Fra : BT

Dato : 05-09-07 21:43

"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er fup!
>
> Det her er en advarsel til andre der måske har modtaget brev fra samme

Har selv modtaget brevet. Og jeg overvejer faktisk at sende konvulutten
afsted.

TOM - vel at mærke

/Brian

Fra : Leonard

Dato : 06-09-07 09:46

On Wed, 5 Sep 2007 22:43:02 +0200, BT wrote:

> Har selv modtaget brevet. Og jeg overvejer faktisk at sende konvulutten
> afsted.
>
> TOM - vel at mærke

Det sker der jo ikke noget ved, den svarkuvert jeg har fået med skal der
porto på.
Hvis det havde været en modtager betaler, så var den blevet sendt retur
med en pose gamle skruer elelr andet tungt, så der kom strafporto for
overvægt på

Fra : BT

Dato : 06-09-07 15:51

> [...]
> Hvis det havde været en modtager betaler, så var den blevet sendt retur
> med en pose gamle skruer elelr andet tungt, så der kom strafporto for

Ok. Det var så mig som ikke var særlig vågen..

/Brian

Fra : Karina

Dato : 06-09-07 16:29

> Det sker der jo ikke noget ved, den svarkuvert jeg har fået med skal der
> porto på.

Hvis man nu undlader at skrive afsender på, hvem får så regningen?

Mvh
Karina

Fra : Karsten H. \(7870\)

Dato : 06-09-07 20:20

Karina wrote:

> Hvis man nu undlader at skrive afsender på, hvem får så regningen?
>
> Mvh
> Karina

Modtager - hvis de kan finde ham.

Fra : Karina

Dato : 06-09-07 21:28

> Modtager - hvis de kan finde ham.

Bingo

Mvh
Karina

Fra : Leonard

Dato : 06-09-07 21:48

On Thu, 06 Sep 2007 17:29:19 +0200, Karina wrote:

> Hvis man nu undlader at skrive afsender på, hvem får så regningen?

Modtageren, hvis modtageren accepterer at modtage brevet og betale for
det.
Ellers belaster det bare postvæsenet.

Fra : Karsten H. \(7870\)

Dato : 06-09-07 22:42

Leonard wrote:

> Modtageren, hvis modtageren accepterer at modtage brevet og betale for
> det.
> Ellers belaster det bare postvæsenet.

Kun hvis de ikke finder afsender.

Fra : Karina

Dato : 07-09-07 00:39

> Modtageren, hvis modtageren accepterer at modtage brevet og betale for
> det.

Well... lad os forestille os, at vi selv har sendt et scam brev afsted.
En velkendt kuvert kommer retur uden porto, men med chancen for, at
nogen er hoppet på og skal betale 958 euro. Vil man så tage chancen og
modtage brevet, eller vil man sige nej tak?

Jeg gætter på det første - i hvert fald første, og måske også anden
gang, et sådan brev dukker op. Dernæst kan det godt være, de begynder at
forstå pointen

Mvh
Karina

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-07 07:44

> Jeg gætter på det første - i hvert fald første, og måske også anden gang,
> et sådan brev dukker op. Dernæst kan det godt være, de begynder at forstå
> pointen

Æv. Jeg fortryder næsten at jeg rev begge mine breve i stykker og smed den
ud.

--
mvh Karsten Madsen / Als IT
SummaSummarum 3 www.alsit.dk

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 07-09-07 07:48

"Karsten Madsen" <km hos alsit i danmark> wrote in message

> Æv. Jeg fortryder næsten at jeg rev begge mine breve i stykker og smed den
> ud.

Mit er fisket op af skraldespanden og sendt afsted

Fra : Karsten H. \(7870\)

Dato : 07-09-07 23:11

Uffe Kousgaard wrote:
> "Karsten Madsen" <km hos alsit i danmark> wrote in message

> Mit er fisket op af skraldespanden og sendt afsted

Sendt af sted - hvor hen? At returnere det åbnet eller uåbnet vil i sig selv

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 08-09-07 09:12

"Karsten H. (7870)" <bito@karby.dk> wrote in message

> Sendt af sted - hvor hen? At returnere det åbnet eller uåbnet vil i sig
> selv signalere, at du trods alt har reageret. Meget bedre at arkivere
> lodret.

Der fulgte en adresseret svarkuvert med. Hvis jeg kan medvirke til at
annoncehajen får en udgift ud af det (strafporto), så synes jeg at det er
bedst.

Hilsen
Uffe

Fra : Karsten H. \(7870\)

Dato : 08-09-07 11:52

Uffe Kousgaard wrote:
> [...]
>
> Der fulgte en adresseret svarkuvert med. Hvis jeg kan medvirke til at
> annoncehajen får en udgift ud af det (strafporto), så synes jeg at

Han har stadig den bedste mulighed at se din IP-adresse osv. - du har
reageret. Gør du det ikke, vides ikke om spammailen havner ude i det blå. Så
i dit sted ville jeg beherske mine "lyster", hvoraf du alligevel ikke kan se
noget resultat.

Fra : Leonard

Dato : 08-09-07 12:05

On Sat, 8 Sep 2007 12:52:12 +0200, Karsten H. (7870) wrote:

> [...]
> i dit sted ville jeg beherske mine "lyster", hvoraf du alligevel ikke kan se

ØH ... her snakker du om spammail, vi andre snakker om en fysisk kuvert,
der er tilsendt med posten og en tom svarkuvert, der sendes retur med
posten, hvor eneste oplysning på kuverten er den adresse, der er
fortrykt på den. Det eneste spor, der er på den kuvert vil være
postvæsenets stempler og da den sikkert er postet i en postkasse vil den
være umulig at føre tilbage til afsenderen.

Fra : Karsten H. \(7870\)

Dato : 08-09-07 14:49

Leonard wrote:

> [...]
> postvæsenets stempler og da den sikkert er postet i en postkasse vil
> den være umulig at føre tilbage til afsenderen.

Rigtigt til pkt. 1 - sorry. Men de vil alligevel have et antal reaktioner -
kuverter, tomme eller ej - de så kan bruge (misvisende) som oplysning til
f.eks. oplagstal. Ih - se hvor mange der reagerede. Det er set før.

Jeg synes det loderette arkiv alt andet lige overskygger morskaben ved at
returnere den. Om jeg skal søge fantasifostre som undskyldning
(dovenskab?)

Nå, jeg håber, vi alle kan se det humoristiske i det.

Fra : Leonard

Dato : 08-09-07 14:52

On Sat, 8 Sep 2007 15:48:39 +0200, Karsten H. (7870) wrote:

> Jeg synes det loderette arkiv alt andet lige overskygger morskaben ved at
> returnere den.

Enig, jeg har også bare arkiveret min lodret.