Muliti Form
Fra : palle

Dato : 06-09-07 10:27

Hej Gruppe

Jeg er ved at lave et script med multi form
i html ser det sådan ud :

<form method=post action="menu.cgi">
<input type=hidden name="old" value ="1166">
<input type=submit name="button" value="1">
<input type=submit name="button" value="2">
<input type=submit name="button" value="3">
</form>

Jeg læser scriptet i CGI sådan

read(STDIN, $buffer, $ENV{'CONTENT_LENGTH'});
@data = split(/&/, $buffer);

meeen det er kun "old" der kan læses i @data
hvordan læser jeg værdien af "button" ?

jeg har også prøvet at give submit forsk. navne
button1 button2 button3 men navnene kan ikke læses.

Hilsen
Palle

Fra : Peter Makholm

Dato : 06-09-07 10:35

"palle" <palle@java-spil.dk> writes:

> Jeg læser scriptet i CGI sådan
>
> read(STDIN, $buffer, $ENV{'CONTENT_LENGTH'});
> @data = split(/&/, $buffer);

Lad være med det. Brug CGI-modulet istedet.

//Makholm

Fra : palle

Dato : 06-09-07 11:25

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> skrev

> [...]

<input type=submit name="button" value="1">
<input type=submit name="button" value="2">
<input type=submit name="button" value="3">

Er afprøvet nu.....

STDIN giver old=1166&button.x=120&button.y=11

Der er stadig ingen værdi på button , men på button.x button.y
hvor button.x og button.y er cursor pos. på knappen
altså ikke x - y i scriptet, hvorfor det selvfølgelig heller ikke kan bruges

Hilsen
Palle

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-09-07 11:40

On Thu, 6 Sep 2007 12:24:30 +0200, "palle" <palle@java-spil.dk> wrote:

> [...]
>hvor button.x og button.y er cursor pos. på knappen
>altså ikke x - y i scriptet, hvorfor det selvfølgelig heller ikke kan bruges

button.x og button.y bliver normalt sat, hvis der er tale om et
billede som submit-knap (input type=image). Så bliver koordinaten på
hvor man klikkede på billedet overført som informationer.

Ved almindelige submit-knapper er det blot navnet og værdien, der
bliver overført.

Jeg har klipkopieret og submittet. Følgende bliver sendt:

old=1166&button=2

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : palle

Dato : 06-09-07 17:25

"Peter Brodersen" <usenet2007@ter.dk> skrev

> button.x og button.y bliver normalt sat, hvis der er tale om et
> billede som submit-knap (input type=image). Så bliver koordinaten på
> hvor man klikkede på billedet overført som informationer.

Ja et af de scripts jeg testede på var med input type image
men ved hjælp af CGI-modulet og hver knap sit navn

form method=post action="menu.cgi">
<input type=hidden name="old" value ="1166">
<input type=submit name="button1" value="1">
<input type=submit name="button2" value="2">
<input type=submit name="button3" value="3">
</form

STDIN ser så sådan ud
old=1166&button2.x=120&button2.y=11
og kan således bruge button name både i alm. submit og med image

Takker for hjælp til at finde den rigtige løsning.

Hilsen
Palle