Pgo comet " helt død"
Fra : morten

Dato : 03-09-07 18:49

Så prøver jeg lige den rigtige gruppe.

Jeg er selv løbet tør for muligheder/ idéer, situationen er følgende,
det er min svogers scooter, han kommer kørende og den går ud / hoster
lidt men ikke ret meget, han prøver at starte den men uden held.

Scooteren er standard uden begrænsninger

jeg har så efterfølgende prøvet at skiftet tændrør/hætte uden held, den
gnister fint, svinghjulet er efterset for om noten var knækket.

Kan den gniste på det forkerte tidspunkt når svinghjul sidder korrekt?

Adskilt og renset kaburator, efterset og afprøver studs/membran.

adskilt cylinder og topstykke ( cylinder/ stempel er ca 5 månder )

udstødningen er ikke stoppet.

Prøvet men en anden cdi.

Hverken med æter eller en lille snaps ind ved tændrøret kan jeg få den
til at give bare et lille tegn på liv.

Hvad kan der være galt som jeg ikke har prøvet endnu?

VH Morten

Har lige adskilt cylinder topstykke og opdagede at nede ved kruptappen
var en lille sø af noget benzin agtigt væske det lugtede som benzin men
var helt sort og kunne næsten ikke brænde da jeg prøvede dette. der lå
ca 0,5 cm.

Er det bare benzin hvor det brandbare er fordampet ?

Jeg tænkte på om der er en metode til at teste pakdåserne på hver side
af krumtappen, om de er i orden?

MvH morten

Fra : Jørgen

Dato : 14-09-07 14:49

Hej Morten
Du kan sikkert låne en kompressions tester, så kan du se om motoren er tæt,
det er formentlig her fejlen ligger, væsken i kromtaphuset er bensin fra
startforsøg, prøv også at sætte et nyt tændrør i, et tændrør kan godt
gnistre når det er skruet af, men når det er iskruet er der tryk på og så er
det sværere og lave gnist.
Mvh
Jørgen