Dræn og ridebane
Fra : per christensen

Dato : 05-09-07 09:06

Hej gruppe

Hvordan vil i gribe det an ?

i dag er det en lille fold der skal laves om til en ridebane.
Men når det regner bliver den meget våd i den ene ende, derfor skal der
noget dræn til.

Hvad vil i anbefale at der skal gøres ?
Hvad skal der bruges til dræn, mellem lag og toplag ?

MVH
Per

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 05-09-07 11:36

per christensen wrote:
> [...]
> noget dræn til.
>
> Hvad vil i anbefale at der skal gøres ?
> Hvad skal der bruges til dræn, mellem lag og toplag ?

Der er mange måder at gøre det på. For nogle år siden? var der nogen
herinde som postede en link til landbrugets pjece om driveveje til
køer. Du kunne måske med fordel læse den og få nogle ideer.

Hvis jeg havde penge nok ville jeg lægge drænrør tæt på begge leder.
Derefter grus imellem. Oven på et et lag af græsforstærknings riste,
man kan få en af gummi. Oven på det grus, og så et slid lag. Jeg er
dog bekymret for at banen ville blive tør, men det kunne man måske
forhindre med et lukket dræn system hvor man kan have vand stående i
drænrørerne men stadig kan tillade for meget vand at løbe ud.

JonB

Fra : liz

Dato : 05-09-07 19:42

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse

> Der er mange måder at gøre det på. For nogle år siden? var der nogen
> herinde som postede en link til landbrugets pjece om driveveje til køer.
> Du kunne måske med fordel læse den og få nogle ideer.

Ja, det var mig som posted linken! Dersværre er pjecen nu låst, så
medmindre man er aktiv medlem af en landboforeningen, kan menig mennesker
ikke læse den mere. Jeg er kun passiv medlem.
Synes at jeg mindes noget om at brug muslingeskaller. Søge ved hjælp af
Google, Heste-nettet, HorseConsult mv. Der er mange tips derude.

Held og lykke
Liz