Junit 4
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-09-07 22:53

Hej alle,

Jeg står i den situation, at jeg skal implementere junit 4 i
eksisterende kode baseret på junit 3.8. Nogen her med erfaringer
desangående?

Junit 4 ser forøvrigt ud til at indeholde løsninger på en mængde
problemer, man har bokset med i 3.8

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 03-09-07 01:28

Michael Rasmussen wrote:
> [...]
> desangående?
>
> Junit 4 ser forøvrigt ud til at indeholde løsninger på en mængde

fase 1
------

skift jar filen (alt kører som hidtil)

fase 2
------

erstat:

import junit.framework.*;

med:

import org.junit.*;
import static org.junit.Assert.*;

slet:

extends TestCase
constructor

put annotations:
@Before på setUp
@After på tearDown
@Test på alle tests

hvis setUp og tearDown er protected så lav dem public

erstat:

junit.textui.TestRunner

med:

org.junit.runner.JUnitCore

fase 3
------

brug nogle af de nye muligheder

Eclipse
-------

Jeg synes ikke at det virkede godt i 3.2 med både Junit 3 og 4, men
i 3.3 virker det meget bedre.

Arne

PS: En god artikel er http://www.devx.com/Java/Article/31983/1954?pf=true !

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-09-07 21:53

On Sun, 02 Sep 2007 20:28:21 -0400
Arne Vajhøj <arne@vajhoej.dk> wrote:

> Eclipse
> -------

Nu er jeg Netbeans mand, men andre, jeg kender, sværger til Eclipse, så
jeg har videregivet informationen

> PS: En god artikel er
> http://www.devx.com/Java/Article/31983/1954?pf=true !

Jeps, havde selv gemt linket, men ikke læst den endnu. God oversigt.

Takker for input.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen, der er ved at skrive sin første junit 4 test