eComStation 2.0 RC2
Fra : Allan

Dato : 02-09-07 23:34

Vi trænger da til lidt fornuftig traffik i denne gruppe

eComStation 2.0 RC2 er netop frigivet til alle der
har et abo på updates

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-09-07 23:22

Den 03-09-07 00.33 skrev Allan følgende:
> Vi trænger da til lidt fornuftig traffik i denne gruppe
>
> eComStation 2.0 RC2 er netop frigivet til alle der
> har et abo på updates

Jeg gik og ventede med at tegne abonnement, til det var næsten sikkert,
at version 2.0 snart kom - og alligevel er mit abonnement for længst
udløbet. Det er ikke kun Microsoft, der har problemer med at få
styresystemer ud ad døren til tiden...

Sidste beta, jeg fik lov at prøve, kunne ikke installere på et
JFS-drev[1]. Så andre kan måske fortælle, hvor meget hurtigere det er
med JFS på styresystemsdrevet ved normal brug?

Er der ellers andre lækre ting ved 2'eren?

[1] Installationen gik nu fint nok, jeg kunne bare ikke boote i
styresystemet efter installationen var færdig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om nyhederne i Internet Explorer 7, og hvordan du bedst udnytter dem.

Fra : Allan

Dato : 03-09-07 01:19

On Sun, 2 Sep 2007 22:21:56 UTC, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
> at version 2.0 snart kom - og alligevel er mit abonnement for længst
> udløbet. Det er ikke kun Microsoft, der har problemer med at få

uSoft er ikke de eneste, der kan forsinke et OS flere år, desværre

> Sidste beta, jeg fik lov at prøve, kunne ikke installere på et
> JFS-drev[1]. Så andre kan måske fortælle, hvor meget hurtigere det er
> med JFS på styresystemsdrevet ved normal brug?

Jeg har brugt bootable JFS I mange år nu, og det virker fortræffeligt.

Generelt set giver det faktisk en betragtelig hurtigere boot-tid.

ACPI kan dog osse hjælpe her - i nogen situationer

> Er der ellers andre lækre ting ved 2'eren?

Den inkluderer nu ACPI 3.0x
Det ser ud til at være et plus for mange...

Allan.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-09-07 10:32

Den 03-09-07 02.19 skrev Allan følgende:

> Jeg har brugt bootable JFS I mange år nu, og det virker fortræffeligt.
> Generelt set giver det faktisk en betragtelig hurtigere boot-tid.

Efter jeg gik over til JFS på datadrev, har jeg været helt tilfreds med
boot-tiden (cirka det samme som Windows), men det gør selvfølgelig ikke
noget, hvis det går endnu hurtigere. Men hvad med brugen af computeren,
mærker du nogen forskel der?

> Den inkluderer nu ACPI 3.0x
> Det ser ud til at være et plus for mange...

Er ACPI ikke mest til ting som fx dvale, eller har det også betydning
for brugen af computeren?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Shareware, freeware, sisterware og mange andre warer. Læs hvad de

Fra : Allan

Dato : 06-09-07 01:07

On Mon, 3 Sep 2007 09:31:31 UTC, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Efter jeg gik over til JFS på datadrev, har jeg været helt tilfreds med
> boot-tiden (cirka det samme som Windows), men det gør selvfølgelig ikke
> noget, hvis det går endnu hurtigere.

Boottiden er væsentligt hurtigere på JFS. Med den nuværende version kører
jeg på 1 partition med en cache på 700MB som test - virker dejligt

> Men hvad med brugen af computeren,
> mærker du nogen forskel der?
> Er ACPI ikke mest til ting som fx dvale, eller har det også betydning
> for brugen af computeren?

ACPI har nu includeret SMP support - og der er support for en del af
nutidens dual-core processorer.

Jeg kører således SMP mode på denne bærbare, jeg skriver dette
fra (Centrino Duo basseret), og kører SMP på min AMD X2 Desktop PC osse.

SMP får eCS til at køre endnu bedre multitasking, og må nok siges at
være en væsentlig faktor netop idag, hvor alle maskiner begynder at
være multi-core.

<http://ecomstation.com/news.phtml?action=fullnews&id=2404&title=eComStation%202.0%20RC2%20available>

er annonceringen. Jeg tror min news klient kværner den over, så sæt den
selv sammen, hvis det er tilfældet

Ellers er vi jo til RC stadiet, så jeg tror næppe, at vi ser andet end fixes
fra nu af.

Fra : Bent Nielsen

Dato : 03-09-07 15:23

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> at version 2.0 snart kom - og alligevel er mit abonnement for længst
> udløbet. Det er ikke kun Microsoft, der har problemer med at få

Ja de har stor set pisset på alle.

Fra : Allan

Dato : 06-09-07 01:09

On Mon, 3 Sep 2007 14:22:57 UTC, Bent Nielsen <postmaster@x2000.dk> wrote:

> Ja de har stor set pisset på alle.

I mine øjne har de egentligt gjort hvad de kunne, for at gå konkurs.
De kunne på samme tid have udsendt 2 versioner, og fået folk til at betale...
... nu har de ikke fået 1 krone...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-09-07 08:53

Den 06-09-07 02.08 skrev Allan følgende:

> I mine øjne har de egentligt gjort hvad de kunne, for at gå konkurs.
> De kunne på samme tid have udsendt 2 versioner, og fået folk til at betale...
> .. nu har de ikke fået 1 krone...

Samtidig har den larmende tavshed sikkert også gjort mange usikre,
hvorfor de måske er skiftet til noget andet. I stedet skulle de have
holdt gryden i kog med masser af nyheder, der kunne få os til at vente i
spænding og med glæde. Og, som du skriver, kunne de have udsendt flere
versioner i de forløbne tid.

Nu er det efterhånden sådan, at når man ser en nyhed, som fx at RC1 er
udsent, så trækker man på skulderen og siger: "Og hvad så"?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gule huskesedler med alarmfunktion, så du aldrig glemmer en aftale.