security alert
Fra : steen bondo

Dato : 02-09-07 08:42

Fra min router:

2007-09-02 01:00:38 - Ip Spoofing - Source:192.168.1.3
,0,LAN - Destination:192.168.1.3,0,WAN

Hvad betyder det, sådan cirka..?? At min .3'er maskine sender sin IP på
WAN..??

hilsen / regards
--
steen bondo

http://kajakparadis.dk <X> http://menzi.dk <X> http://oz6bu.dk
http://filshuse-teltplads.dk <X> ftp://ftp.menzi.dk
---

Fra : Allan

Dato : 02-09-07 23:30

On Sun, 2 Sep 2007 07:41:34 UTC, steen bondo <spamfrit@paradis.dk> wrote:

> Fra min router:
>
> 2007-09-02 01:00:38 - Ip Spoofing - Source:192.168.1.3
> ,0,LAN - Destination:192.168.1.3,0,WAN
>
> Hvad betyder det, sådan cirka..??

Hvilken OS/2 version kører routeren ?
Hvilket problem har du, siden du kigger i loggen ?

(Husk,: det er kun alle dem der ikke fik adgang til din computer,
der er i en LOG - alle dem der FIK adgang, er der ikke ==
Logs er generelt 99.9% uinteressante - medmindre man har et
problem)

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : steen bondo

Dato : 04-09-07 17:12

Allan wrote:

> Hvilken OS/2 version kører routeren ?

Ingen, det ER routeren der laver den log (trendnet)

> Hvilket problem har du, siden du kigger i loggen ?

Ingen, såvidt jeg ved, bare nysgerrig. Ved ikke rigtigt hvad jeg skal
forvente.

hilsen / regards

Fra : Allan

Dato : 06-09-07 01:17

On Tue, 4 Sep 2007 16:11:42 UTC, steen bondo <spamfrit@paradis.dk> wrote:

> Ingen, det ER routeren der laver den log (trendnet)

Jamen, hvis din support-aftale er udløbet hos Trendnet,
så får du nok bedre svar i en eller anden Trendnet router gruppe

> Ingen, såvidt jeg ved, bare nysgerrig. Ved ikke rigtigt hvad jeg skal
> forvente.

Forvent:
Hvis din router logger et problem, så har den klaret det (og det har den så
brugt en masse proc-tid på *** uden router får du ingen log - og dermed
hurtigere respons.

Hvis routeren ikke har logget noget - så er det fordi du er blevet hacket...
... hvis du kører Win.... men så dum er du jo heldigvis ikke !!!

Så, spild ikke din tid med logs i den slags routere - det eneste du kan
bruge dem til er egentligt at fortælle dig hvorfor routeren i sig selv er
gået ned, eller blevet hacket

Fra : steen bondo

Dato : 07-09-07 18:27

Allan wrote:

> Hvis routeren ikke har logget noget - så er det fordi du er blevet hacket...
> .. hvis du kører Win.... men så dum er du jo heldigvis ikke !!!

Står godt nok en Vista på skødet ind imellem. ;)

> Så, spild ikke din tid med logs i den slags routere - det eneste du kan
> bruge dem til er egentligt at fortælle dig hvorfor routeren i sig selv er
> gået ned, eller blevet hacket

Tak

hilsen / regards